1

Onderwerp: heating core

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag de heating core binnen gehad, omdat ik 3 taarten van 35 cm moet maken. Mijn vraag aan jullie is: is dat ding echt nodig of kan het ook zonder?
Het lijkt me niet zo prettig om een gat in het midden te hebben.
Je moet em dan toch gewoon op de bodem zetten en in dat ding zelf ook wat beslag doen, zodat je het gat later kan opvullen? Lijkt me gewoon niet handig maar ja, ik wil wel gare en goede biscuit natuurlijk. Het is nota bene voor onze eigen bruidstaart...
Groetjes Kim

2

Re: heating core

Ik gebruik hem zelf eigenlijk nooit, ik controleer gewoon goed of hij gaar is met een prikker. Maar je ziet niets van dat gaatje hoor, gewoon lekker opvullen met creme.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Dat heb ik nog nooit gebruikt,ik las ook weleens dat sommigen ook weleens zo'n flowernail gebruiken en die onderin het blik zetten en dan het beslag erin,moet je niet vergeten om dit na het bakken erweer uit te halen.
Door de flowernail(staal)verspreidt deze de warmte meer in het midden zodat deze beter gaar wordt.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

De heating core zorgt ervoor dat bij grote taarten het midden net zo snel gaar wordt als de randen. Anders heb je wel eens dat de taart niet helemaal gaar wordt, of dat hij aan de randen erg droog wordt. Ik gebruik hem dus wel bij grotere taarten en bij de wondermold. Je kunt het gat vullen met een beetje biscuit dat je overhebt of met botercreme bij het afsmeren.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

maar het is toch een mega gat wat je krijgt door dat ding? is het niet onwijs machtig als je het vult met iets..?

6

Bij de wonderwold is er een veel smallere. Kan die niet gebruikt worden bij de gewone bakvormen. Ik gebruik de heating core ook altijd maar die vul ik ook met beslag.  Volgens mij ga ik voortaan die van de wondermold gebruiken.

NIET de flowernail gebruiken, die is niet van RVS dus die gaat roesten in je taart

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

NIET de flowernail gebruiken, die is niet van RVS dus die gaat roesten in je taart

Dat wist ik dus niet!!!
Thanks Tirz!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl