1 Laatst bewerkt door miranda084 (21-08-2009 14:41)

Onderwerp: bekleden

Hallo Allemaal

ik ga voor het eerst bezig met de taart morgen,nu wil ik het bekleden voor zondag,ik ga het morgen insmeren met botercreme,moet dat eerst is de koelkast?
daarna ga ik het bekleden met fondant,kan dat allemaal achter elkaar? of moet het nog eerst 24 ur in dekoelkast?

alvast bedankt!

groetjes miranda

2

Re: bekleden

Ik zet m'n ingesmeerde taart altijd MINIMAAL 1 nacht in de koelkast, en als het bij jullie nog steeds zo warm is zou ik je dat zeker ook aanraden. Daarna met een heet paletmes even galdstrijken en dan pas de fondant erover: zo krijg je een strakkere taart :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

okee,ja het is hier wel warm,maar we hebben airco dus binnen is het maar 20 graden,maar ik zal je tip volgen , ik zet gewoon de taart dan 1 nacht in de koelkast,dan kan het ook niet fout gaan.

groetjes

4

Ik zet mijn taart nooit een dag in de koeling, dan is ie meteen een dag "ouder"!
Ik zet m na het afsmeren (ik gebruik wel bc 1:1) een half uurtje (maximaal) in de koeling en dan idd met een heet paletmes strak afsmeren. Overigens smeer ik de taart sowieso met een groot pannenkoekmes al af, hoef bij het gladstrijken dan ook nauwelijks te corrigeren.

Ik voel me een beetje kiezel...