1

Onderwerp: hulp gevraagt bij vulling!

hoi meiden

ik ga me tweede taart maken vrijdagavond kapsel ligt al in vriezer...
Ik zit al dagen te dubben waar ik hem mee ga vullen.. vele mensen gaan er van eten het is de taart voor mijn zoontjes eerste verjaardag en jllie snappen vast dat ik dat perfect wil...

nou zat ik te denken aan een laag chocopasta en een laag aadbeien jam...

of aardbeien kwark kan dat?  en als ik daar dan 2 lagen voor doe is da dan lekker?

lifs lin

2

Re: hulp gevraagt bij vulling!

Ik heb laatst een paar scheppen chocopasta door de botercreme van de mix gedaan en daar een laag mee gevuld, de 2e laag was een laagje jam met daarop botercreme waar ik aardbeiensaus uit de supermarkt door had gemengd. Was een groot succes en heb veel complimenten gekregen. Toch wel iets dat nagenoeg iedereen lust.

Ik ben niet zo'n fan van koude taart (uit de koelkast) dus gebruik meestal geen kwarkachtige dingen of dingen met slagroom. Dat scheelt bij verjaardagen ook wel weer aan ruimte in de koelkast ;)

Heb wel eens een mona kwarktoetje gebruikt omdat iedereen op het forum dat zo lekker vond in de taart maar vond dat eigenlijk niet zo'n supercombi... Gewone kwark is denk ik erg nat.

Groetjes Marlies

3

Hai!

Chocopasta en aardbeienjam lijkt mij echt mierzoet. Favoriet bij mij is aardbeienmousse. Lekker fris met dit warme weer en de heerlijke smaak van verse aardbeitjes.

4

hoi leonie

van welk merk aardbeienmouse koop je? of maak je het zelf? en doe je dan 2 lagen?

liefs lin

5

Die maak ik zelf (zie recepten). Heel makkelijk te maken. Ik vul de taart dan met twee lagen. Heerlijk, krijg altijd positieve reacties op deze vulling.

6

Ik maak de aardbeienmousse ook zelf en is makkelijk en echt heel lekker.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

7

Ik zou gaan voor een mascarpone met kersenvlaaivulling. Lekker fris en iedereen die ik dat "aansmeer" vind het heerlijk.

Aardbeienmousse uit de winkel kun je heerlijk makkelijk tussen een taart stoppen. Lekker verse aardbeitjes erbij, hmmmmmm.

8

hoi meiden

ga toch voor de aardbeienkwark/ mouse van mona.. maaar wil hem zo meteen in elkaar zetten.. morgen om 10.30 start het feest...
gaat de vulling dan niet vreselijk in de cake trekken?

lin

9

Als het bij driekwart van dit forum lekker is, dan is dat het bij jou ook hoor :P
Je hoeft niet bang te zijn dat het helemaal in de cake gaan trekken.

Groetjes Laura!

10

hoi lautje

bedankt ga nu aan de slag. manlief heeft alleen optimel kwark mee mona hadden ze niet! oeps... en tja is toch me eerste echte verjaardagstaart voor me 1 jarige kleine dus moet wel goed zijn he hahah

liefs lin

11

Hmm, is die optimel kwark niet heel erg dun? Anders moet je voor de zekerheid een dijkje van botercreme spuiten zodat het niet kan uitlopen :)

Groetjes Laura!

12

hoi hoi

vrij dun ja dus hoop maar d at het er niet intrekt... heb een dijk gemaakt dus het enige wat er kan gebeuren is dat er een deel in de cake trekt.. lekken ben ik niet bang voor...

lin

13

Ach, en anders smaakt je cake ook naar je vulling :P Maar ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn dat het erin trekt hoor, komt wel goed :)!

Groetjes Laura!

14

bedankt laura!!! buurvrouw hahahah je woont in beverwijk.. kan bijna naar je zwaaien joh!

liefs lin

15

Haha ja doe even, misschien zie ik het wel :P We leven laten weten of het goed gekomen is he?

Groetjes Laura!

16

oooowww meiden hij was lekker... je wil het niet weten!! echt een top taart.. foto's plaats ik nog!

liefs lin

17

hoi meiden

nou heb foto's geplaatst bij taartenparade.. 2de taart tom 1 jaar. dat is het onderwerp....

liefs lin