1

Onderwerp: Vragen over fondant, uitsteekvormpjes enz

Hallo,
Als een echte beginner wil ik graag cupcakes gaan bekleden. Met fondant en dan een bloemetje van fondant eroverheen.

Wat heb ik nu nodig?

Een plastic roller
Uitsteekvormpjes : maakt het uit wat voor en zijn met een uitgooipennetje (ik weet het nederlandse woord er niet voor) makkelijker/beter?
Fondant in het wit
Fondant in kleuren
Een embossingmat voor de cuttlebug : leg je de fondant daar meteen op of komt er nog iets tussen?
Uitsteekrondje met de maat van een cupcake: kan dat met een glas of hebben jullie daar een speciale uitsteker voor?

Vergeet ik nu nog iets?

Dan dacht ik alsvolgt te werk te gaan:

Cupcakes bakken: snijden jullie ze bij zodat ze mooi recht zijn?
Cupcakes invriezen
Als ze allemaal klaar zijn wil ik ze bekleden. Moeten ze daar eerst voor ontdooien of kan dat ook als ze bevroren zijn?
Doen jullie de cupcakes in nieuwe papiertjes, of gebruik je gewoon die waar ze in gebakken zijn?
Witte fondant uitrollen en embossen, uitsteken en op de cupcakes leggen. Moeten ze nog natgemaakt.
Gekleurde fondant gebruiken en daar de bloemetjes mee uitsteken en maken
Bloemetjes (2 laagjes en een hartje) in elkaar zetten. Kan dat gewoon zo, of moet het ergens mee geplakt worden, water ofzo?
Bloemetjes op de cupcakes leggen. Moeten die geplakt of plakken ze zo ook.
Alles invriezen tot de dag van gebruik? (volgende week vrijdag, ik ben gelukkig helemaal niet laat met het vinden van een nieuwe hobby ofzo :-)

Hoe lang moet je de fondant kneden? Welke consistentie moet het hebben als je gekneed hebt?

Nou, als dat niet veel was voor een eerste keer weet ik het niet.
Ik zou wel heel blij zijn als iemand me zou kunnen helpen zodat ik zo snel mogelijk alles wat ik nodig heb kan bestellen.

Groetjes,

Marjolein

2

Re: Vragen over fondant, uitsteekvormpjes enz

Het uitsteekrondje kan zeker met een glas.
Na het bakken van de cc even een snijplank erop leggen en aandrukken. Dan is de bovenkant mooi recht.
Ik zelf bekleed de cc alleen als ze ondooit zijn.
Even iets jam/icing op je cc en het rondje fondant erop.
Het aan elkaar vast plakken van bloemetjes kan gewoon met beejte water.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

En natuurlijk succes

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Dank je wel en ook voor je snelle antwoord.
Denk je dat wat ik opgeschreven heb alles is wat ik nodig heb? Als ik dat weet, kan ik het nl bestellen.

5

Ja hoor hier kom je een heel eind mee.