1

Onderwerp: Topsy Turvy: nieuwe methode?? :S

Deze kwam ik per ongeluk tegen: Wat een bende! Heeft iemand al eens geprobeerd of overwogen om het zo te doen!? Wat omslachtig!

Het wordt pas interessant bij 3:45 min...

http://www.youtube.com/watch?v=xHY_F53C … eature=fvw

Ik geloof dat ik toch maar voor dvd van Lindy ga! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: Topsy Turvy: nieuwe methode?? :S

ken hem inderdaad en vind het er zo niet makkelijker uit zien. ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Inderdaad een knoeiboel, maar ze is wel goed in botercreme glad afsmeren.

4

ik heb 't wel eens zo gedaan en ik moet zeggen dat 't meevalt. En hij staat als een huis!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

5

Het is een heel gedoe, maar staat zeker stevig zo te zien.

Ze shopt ook bij de Ikea :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

het ziet er ingewikkeld uit maar het resultaat is wel heel mooi

7

lijkt me juist een vrij simpele methode waar veel tijd en geduld voor nodig is, ik zou me er zelf niet aan wagen want ik heb geen geduld :lol: maar het resultaat ziet er zeker goed uit!

8

jolanda80 schreef:

het ziet er ingewikkeld uit maar het resultaat is wel heel mooi

:Y :Y

9

Mooi resultaat! Ik heb deze methode inderdaad wel vaker voorbij zien komen en hoewel het me veel werk lijkt, staat hij wel stevig en zal hij niet glijden, dat was met mijn smeltende topsy turvy wel gebeurd (mijn enige smeltende taart ooit).

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Met "bende" bedoelde ik natuurlijk het proces, niet het eindresultaat. :)
Wel leuk om te horen dat er al meiden ervaring mee hebben; voor mij was het echt de eerste keer dat ik dit zo zag! :Y

Groetjes, Adrienne

11

voor mij zelfs de eerste keer dat ik het proces van een topsy turvy zie, en het ziet er zeer logisch uit... :Y

Het gebruik van madera cake lijkt me in deze wel iets makkelijker dan biscuit...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Zo ongeveer doe ik het (en de laatste samen met Rianne hebben we ook zo'n methode gebruikt).
Het voordeel van het insnijden is dat je taarten gewoon recht op elkaar staan, dus je kan gewoon 1 uur in de auto zitten met een 4 hoge stapel, zonder zenuwachtig te worden (behalve als er een kat op de weg loopt :S dat was ff stressen)

Het is echt veilig en vaak ook wel mooier vind ik, omdat ze allemaal even schuin staan.

Mijn website: Presentaart

13

Heb nog niet eerder een topsy turvy gemaakt, maar ik ken het filmpje wel. Maar hoe gaat jouw methode dan, Adrienne?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

14

Geleerd van Constance(PatisStance), en zoals Lindy Smith het ook doet: De volgende taart op het schuine vlak zetten, en de dowels dus ook schuin afsnijden. Ik wist niet beter of dat was de enige manier :+ ( Wel op het eind nog 1 grote dowle door alle taarten heen )

Maar nu ik genoeg goede ervaringen hoor ga ik ook maar eens experimenteren :Y

Groetjes, Adrienne

15

Vele wegen leiden naar Rome. Ik ken deze manier ook, nog niet geprobeerd, heb wel al de Wendy manier en de Lindy manier geprobeerd. Maar voor grote taarten zou ik eventueel wel voor deze manier willen gaan. Dit is ook best te doen met biscuit! Maar als je moet bijsnijden is een madeira cake natuurlijk altijd handiger!!

Ik begrijp alleen niet waarom ze de bovenkant afsmeerd en er vervolgens in gaat snijden (ze smeert wel erg mooi strak!!!!!)

Het strookje bakpapier onder de taart vind ik er wel een om te onthouden!!!

Maar een beetje vaart in een filmpje vind ik niet erg, maar soms ging het zo snel dat het net een slapstick leek :)

Moet nog een taartje maken voor mijn verjaardag.......misschien wel de kans om het een keer te proberen, maar de taarten waren wel hoog he? Hou snij je dat in godsnaam aan!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

16

Bien schreef:

maar de taarten waren wel hoog he? Hou snij je dat in godsnaam aan!?!?!

Dat is normaal de zorg van de ontvanger ;)

Mijn website: Presentaart

17

Ik heb zelf de workshop gevolgd bij Lindy Smith en ik moet zeggen dat die eenvoudiger is! In ieder geval....er eenvoudiger uitziet ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

18

hey masha mag ik vragen heb je deze techniek met biscuit gedaan?
of met de madeira?

19

Zo, die is snel! Dat heeft ze vast vaker gedaan ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

20

ik ga binnenkort mijn eerste topsy turvy proberen en na alle howto's van ongeveer de hele wereld bekeken te hebben vind ik dit toch echt de allermooiste (en meest logische manier  :) ) dus ik ben benieuwd of het ook echt gaat lukken.

ik wilde hem alleen wel van biscuit maken maar ik denk toch dat het cake gaat worden gezien al het snijwerk  :lol:

21

hmmm, denk dat het maar goed is dat ik op 22 maart een workshop gan volgen... weet niet of ik dit zo ff zou durven maken.  :lol:

22

Ik vind 'm erg mooi geworden. Ik denk dat het enige is wat deze mevrouw moet leren om een beter/korter filmpje te maken. Ze laat alle handelingen erg lang zien en dan lijkt het allemaal heel veel, maar op zich valt het denk ik wel mee. Zelf heb ik het ook wel eens zo geprobeerd. Was niet zo mooi geworden. Later op de Lindy Smith manier. Dat is idd veel makkelijker en die werd wel mooi. (Zelfs zonder stok in het midden en nog vervoerd ook.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.