1

Onderwerp: Slagroom Taart Vraag

Ik wil eens een simpele slagroom taart maken, maar ik weet niet hoe ik dit moet maken! Is dat raar?

Dus wie oh wie kan me aan een simpele beschrijving helpen om een leuk en simpel slagroom taartje te maken?? Waarvan niet de slagroom als blubber van de taart zakt maar lekker blijft staan?

Jam Jam gimme some!

2

Re: Slagroom Taart Vraag

Gewoon een biscuit maken, twee keer doorsnijden, lekker vullen met jam en slagroom en dan ook afsmeren en opspuiten met slagroom. Tijdens het kloppen van de slagroom wat klopfix er doorheen, dan blijft het wat steviger in en op je taart :)

Groetjes Laura!

3

Ik zou de aangevette slagroom gebruiken voor je slagroomtaart. Blijft nog steviger dan alleen met klopfix erdoorheen. Kun je ook mooie toefen mee spuiten.

4

Aangevette slagroom??

Jam Jam gimme some!

5

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … e_Slagroom

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door Royal Pie (12-08-2009 19:49)

Ik zou biscuit maken, in 3en delen, vullingen ertussen doen (banketbakkersroom en jam bijvoorbeeld, klassiek voor slagroomtaart), zijkant afsmeren met slagroom (wel met versteviger) amandelen of nogatine aan de zijkant doen, bovenkant opspuiten met slagroom (met slagroomversteviger, klopfit kan maar dat blijft niet super stevig en zakt na een tijdje toch in) , daarna afwerken met vruchtjes en eventueel chocolaatjes. Klaar is je slagroomtaart.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

7

weet je wat ook heeeeel lekker is....snij je biscuit 2 x door...en vul je taart met slagroom waar je chocolade saus doorheen gedaan hebt...dan krijg je dus choco slagroom.....en de zijkant ook afsmeren met slagroom en vlokker er tegen aan en de boven kant afsmeren met ganache....is hier een favoriet.....hetzelfde kan ook met advocaat....is de favoriet van mijn schoonmoeder...hahahaha

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

8

ik heb het ook wel gemaakt door een bisquit 2x door te snijden en dan gevuld met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling. zijkanten afgesmeerd met slagroom of botercreme en dan naar smaak, vlokken, nougatine, hagelslag of amandelen bekleden. Bovenop slagroom met klopfix eventueel de slagroom kleuren met kleurgel voor een gezellig kleurtje.

9

er hoeft niks door je slagroom dat doe ikook niet en een banketbakker ook niet

dus gewoonje slagroom opkloppen dan in een spuitzak en opspuiten maar

10

lorelientje schreef:

er hoeft niks door je slagroom dat doe ikook niet en een banketbakker ook niet

dus gewoonje slagroom opkloppen dan in een spuitzak en opspuiten maar

hoeft ook niet maar is wel heeeeeel lekker.....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl