1

Onderwerp: Is mijn sugargun wel goed?

Ik heb voor mijn verjaardag een sugargun gehad maar nu vraag ik me af of hij wel goed werkt. Als ik er in knijp gaat dat stangetje, de piston, keurig omlaag maar als ik loslaat gaat hij ook even keurig weer mee omhoog. Hij blijft dus op de zelfde afstand op en neer gaan en duwt de marsepein er amper uit. Hoort dat zo, doe ik iets fout of moet ik er mee terug gaan?

If life gives you lemons, make lemonade

Re: Is mijn sugargun wel goed?

:think: hmmmm.....

ik zou zeggen: neem mee naar Carin morgen!!! Zij zal het zeker goed weten :Y en je kunnen helpen

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Het is altijd een love/hate verhouding met dat ding. Als je eenmaal weet hoe hij (mee)wertkt wil je niet anders meer en anders is het aankl**ien. Probeer eens een lekkere lading crisco door je marsepein heen. wil wel eens schelen.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

4

Marsepein heel even in de magnetron, of idd een beetje crisco. Zeker als je het door het kleinste rondje wilt drukken, moet je marsepein vrij zacht zijn. Beetje zoals kauwgom. Succes!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

5

Hij lijkt mij niet vreemd te werken hoor, of die van mij doet net zo raar :lol:
Het is net of er amper wat uit kan komen, maar toch krijg je er zo hele slierten mee.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Mijn eerste gedachte toen ik alleen nog maar de titel had gelezen, is reeds door toefje verwoord :lol:. Neem 'm morgen mee, dan kijk ik even of 'ie hetzelfde in elkaar zit en werkt, als de mijne. Ik heb de mijne helaas niet bij me maar ik wil best even naar de jouwe kijken hoor :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7 Laatst bewerkt door Cecie (09-08-2009 22:47)

Pooh schreef:

Hij lijkt mij niet vreemd te werken hoor, of die van mij doet net zo raar :lol:
Het is net of er amper wat uit kan komen, maar toch krijg je er zo hele slierten mee.

Dat is het precies ja :lol:
Ik heb al wel ontdekt dat het helpt als ik op die zwarte knop duw O-)
Weet alleen niet of dat nou de bedoeling is maar dat kan Carin me vast wel vertellen :D

8

he mijn eerste reactie is weg :S
nou ja, kort gezegd, ik neem hem mee :lol:

9

Die moet je ook ff aanduwen ja, die knop. Oooow, zeg dat dan.... :+

10

hij is helemaal goed dus :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

11 Laatst bewerkt door Cecie (09-08-2009 23:16)

:lol:
Ja, hij is bekeken door mijn broer en vader en die dachten aan zo'n kitspuitsysteem waarbij de stang er door het knijpen steeds verder ingeduwd wordt  maar het werkt dus anders :lol: Neem hem morgen toch nog maar mee, ik heb wel uitleg nodig :D

12

over sugarguns babbelen we niet dames ;)

[move] ---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Cecie schreef:

:lol:
Ja, hij is bekeken door mijn broer en vader en die dachten aan zo'n kitspuitsysteem waarbij de stang er door het knijpen steeds verder ingeduwd wordt  maar het werkt dus anders :lol: Neem hem morgen toch nog maar mee, ik heb wel uitleg nodig :D

bij mij werkt hij toch echt net als een kitspuit. het stangetje zakt steeds verder naar binnen naarmate de marsepein minder wordt.

14

Ik heb precies hetzelfde probleem, en volgens mijn hubbie, moet ie echt werken als een kitspuit, het moet toch niet de bedoeling zijn dat je door op de zwarte knop te drukken zelf alles eruit moet persen??? Dan is het ding wel een beetje nutteloos geworden, en zou je de knijper niet meer nodig hebben.....Of zie ik het verkeerd??

Groetjes.....Laura

15

Oef, ik heb ook hetzelfde probleem met de gun. Lees even mee en hoop dat Cecie morgen met het verlossende antwoord komt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

16

Nou, dan wil ik het verlossende antwoord wel gelijk geven hoor :lol:
Het werkt net als een kitspuit, maar toch weer niet :+. Het principe is wel als die van een kitspuit. Je moet in de knijper knijpen, en dan tegelijk de zwarte knop een beetje "meegeven". Volgens mij kan dat van origine nooit echt de bedoeling zijn zo, maar het is de enige manier waarop 'ie werkt :+. Grote voordeel is dat je niet hard hoeft te knijpen en ook niet hard hoeft te duwen... je doet gewoon van allebei een beetje :lol:
Maar dan werkt 'ie wel super, dat dan weer wel :+

Groetjes, Carin

17

Ik lees ook even mee. Mijn sugar gun werkte in het begin perfect. Het stangetje met het zwarte dopje moet inderdaad vanzelf meegaan. De laatste keer bij het schoonmaken is hij uit elkaar geraakt, en heb ik het veertje en de 4 plaatjes er weer ingezet (eerst het palletje omhoog gedaan). Maar nu beweegt het zwarte dopje niet meer mee en moet ik die steeds aanduwen. En hij hapert, alsof hij niet verder kan. Als je dan harder drukt hoor je inderdaad een klik en dan doet hij het weer 1 keer.

Groetjes, Elly

18

Je hoeft hem niet telkens aan te duwen, alleen 1 keer nadat je de fondant of marsepein erin hebt gedaan. Wat hebben jullie rare guns? :lol:

19 Laatst bewerkt door Boska (10-08-2009 21:58)

Nou als ik het zo lees zijn er normaal, als een kitspuit, werkende sugarguns en rampen guns. Jammer genoeg heb ik schijnbaar een rampen gun :S

Het probleem wat Elly beschrijft heb ik dus ook en hij is niet eens uit elkaar geweest!

Verdwalen in zoetigheid

20

Verkeerde optie aangeklikt in de webshop? ;)

Ik ben erg benieuwd wat C&C morgen gaan uitvreten met dat ding :D

21

Dat van het uit elkaar zijn geweest ken ik :s. De mijne viel ook eens uit elkaar, waarna ik 'm weer helemaal zoals het moet in elkaar zette. Dus de plaatjes en de palletjes enzo allemaal goed. Maar sindsdien doet ie het een stuk minder soepel :/. Ik heb er de webshop over gemaild, waarop ik een antwoord kreeg alsof ik 1 of andere imbeciel was :mad:. En omdat ik dus geen zin had in een discussie of een ja-nee spelletje, heb ik maar gewoon gedacht 'zak in de str*nt'.

Groetjes, Carin

22

Carin schreef:

Dat van het uit elkaar zijn geweest ken ik :s. De mijne viel ook eens uit elkaar, waarna ik 'm weer helemaal zoals het moet in elkaar zette. Dus de plaatjes en de palletjes enzo allemaal goed. Maar sindsdien doet ie het een stuk minder soepel :/. Ik heb er de webshop over gemaild, waarop ik een antwoord kreeg alsof ik 1 of andere imbeciel was :mad:. En omdat ik dus geen zin had in een discussie of een ja-nee spelletje, heb ik maar gewoon gedacht 'zak in de str*nt'.

Ja, maar de mijne is helemaal nog niet uitelkaar gevallen. Hij doet het gewoon vanaf het begin aan niet lekker.
Er zijn toch meer meiden die niet helemaal (of helemaal niet) tevreden zijn. Lijkt mij dat als je een klacht hebt de webshop daar ook normaal op zal moeten reageren.

Verdwalen in zoetigheid

23

Die van mij gaan na elke workshop uit elkaar, tenminste, niet het bovenste deel. Dat gaat alleen uit elkaar als ik 'em laat vallen :/
Maar beide guns worden heeeeel frequent gebruikt en werken zoals die van Pooh: even aanduwen met het zwarte knopje en dan knijpen. Niet van pomp-pomp-pomp maar rustig knijpen en als de druk wegvalt weer opnieuw.
Marsepein is makkelijker (want vetter) dan fondant, dus beetje crisco door de fonant - dan is dat ook vet :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

24

Ik heb sinds kort ook een gun, helaas werkt hij ook niet zoals hij hoort te werken. (heeft hij nooit gedaan ook) Hij is helemaal uit elkaar geweest en heb hem weer inelkaar gezet. (misschien verkeerd?) En mijn marsepijn komt er niet uit zoals het hoort, ik duw me de krampen aan de bovenkant, want het hendeltjes werkt helemaal niet  :(
Gister had ik zoiets van ik gooi hem weg!!!! Mag ik ff gillen???

Feestig maakt van elk feestje een Feest!!
Nu ook voor workshops!

25

Waar de plaatjes en het veertje zitten, zit ook een palletje. Dat moet je eerst omhoog doen en dan pas de plaatjes en het veertje ertussen. Dat palletje duwt de veer naarbeneden.

Groetjes, Elly