1

Onderwerp: Gek wordt ik er van

Ik heb nu een aantal keren cc tjes gebakken, maar elke keer laten de papieren vormpjes los. Welke cupjes kan ik het beste gebruiken, dokter oetker werkt niet en blokker cupjes ook niet. HELP MIJ AUB want als ik een bestelling heb kan ik ze echt niet zo afleveren!!!

2

Re: Gek wordt ik er van

Volgens mij is

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

hier zijn ook al heel veel topics over geweest, even zoekfunctie gebruiken dus.

Samengevat komt het er inderdaad op neer wat makatralsy zegt en is men er niet uit wat de precieze oorzaak is van het loslaten. Ik deel in elk geval de mening dat het niet aan de vormpjes ligt, maar of inderdaad de structuur van het beslag of de manier van vullen.

4

ik had het laatst voor het eerst, maar het was ook de eerste keer dat ik een zware broodplank erop had gelegd om ze mooi plat te maken. dat doe ik dus niet meer.

5

Ik gebruik de funcakemix. Doe alles in 1x in de kom en mix 4 min. Vul de papiertjes met de spuitzak en leg wel de broodplank er op na het bakken. Als ik de mix gebruik gaat het tot nu toe altijd goed en laten de papiertjes neit los (ook niet als ze ingevroren zijn geweest.  Als ik gewone cakemix gebruik gaat met mis en wordt het een puinhoop. Dus voor mij voortaan de funcakemix.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Ik gebruik tegenwoordig gewoon geen cupcakepapiertjes meer, maar aluminium pasteibakjes. Bij de cupcakes van m'n laatste bruidstaart heb ik deze ook gebruikt. Ff naar beneden scrollen in dit topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63168 en je ziet welke ik bedoel.
De pasteibakjes kosten bij de Sligro volgens mij zo'n 8 euro voor 250 stuks.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

7

ik had er vandaag ook voor het eerst last van
Gisteren avond gebakken.. niets aan de hand
en vanmorgen zaten ze los...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ik heb er zelden (net niet nooit ;) ) last van, maakt niet uit met welke papiertjes ik bak. Ik gebruik FunCakes cupcakemix, alles op kamer temperatuur, geen tel langer dan 4 minuten langzaam mixen. Met de spuitzak vormpjes vullen, 17 minuten op een 190[sup]o[/sup]C voorverwarmde oven op conventionele warmte: boven & onder dus. Snijplank op de cupcakes om ze platter te maken en hopla, mijn cupcakes :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Volgens mij zit het echt in de manier waarop je ze bakt, ik gebruik alle soorten papiertjes en zowel de funcakesmix als de goedkoopste cakemix van de super (die ik snel op ga maken, want funcakes is verslavend lekkerder) en heb er vrijwel nooit last van.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com