Onderwerp: Mijn 1e Prinsessen taart...
Gisteren voor het eerst een prinses gemaakt voor de dochter van een collega...
Ik dacht... dat doe ik wel even....grrrrr
Ik ben er 8 uur mee bezig geweest. Dit kwam vooral omdat de tulband niet gaar was geworden. Hier kwam ik pas achter toen ik hem uit de vorm haalde, nadat ie al een uur afgekoeld was. Hierna geprobeerd om hem nog wat na te bakken in de oven... maar uiteindelijk toch maar besloten hem weg te gooien en opnieuw te beginnen in mijn gewone taartvorm i.p.v. tulband. (vond het gat in het midden toch ook wel errug groot!)
Tegen de tijd dat ik klaar had willen zijn kon ik dus pas gaan beginnen met vullen (aardbeienjam en aardbeienbavarois
).... Afgesmeerd met bc en bekleed met donker rose marsepein (op de foto lijkt het wel rood.
)
Toch... het resultaat is mooier geworden dan ik dacht... en voor een eerste keer ben ik best wel trots op mezelf!!!
Nog een vraagje: Bij het uitsteken van de bloemetjes, worden de randjes wel mooi maar er blijft een heel klein laagje marsepein waar de uitsteker niet doorheen komt(zeg maar...:/), waardoor het bloemetje toch nog een beetje rafelig wordt... nog meer mensen hier last van??? En hoe voorkom ik dit?