1 Laatst bewerkt door MirKool (06-08-2009 23:38)

Onderwerp: 1e stapeltaartje!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZW6KRTHE.jpg

en de vulling was voor de bovenste taart: toblerone mousse
en de onderste taart: verse aardbeien mousse.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKORJVBO.jpg

De bovenste taart op de onderste gezet ondersteund door kitkat.
Dat werkte prima en men vond het een leuke verrassing.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Re: 1e stapeltaartje!

leuk taartje geworden! mooie kleuren heb je gebruikt!
vraagje: ik zie geen taartkarton oid, misschien heb je die er al tussenuit gehaald, zo niet... wat hebben de kitkats dan voor nut? stutten voorkomt doorzakken, maar dan moeten ze wel iets (hards) kunnen ondersteunen.

en.... stapels mogen in de stapelparade, dus [move]

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Wat een leuk vrolijk stapeltje zeg! Leuke kleurtjes!

4

Hi Tirza... de kitkat was voor het stutten... Bovenste taartje was nl best zwaar...

hoe doe jij dat dan..?
En bedankt voor het verplaatsen, had ik niet gezien.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

5

Erg leuk! Frisse kleuren en volgens mij heerlijke vulling!

Het bovenste taartje wordt meestal op een taartkarton gezet dat net zo groot is als het bovenste taartje. De kitkatjes steunen het karton, waardoor de onderste taart niet inzakt.
Dat heb ik tenminste gelezen op het forum. Wil zelf ook een stapel maken, vandaar!

MirKool schreef:

Hi Tirza... de kitkat was voor het stutten... Bovenste taartje was nl best zwaar...

hoe doe jij dat dan..?
En bedankt voor het verplaatsen, had ik niet gezien.

gr, Miriam

graag gedaan ;)

kijk even op tartacadabra.nl daar staat hoe je kujt stapelen.
stel, je stapelt zonder taartkarton en wel met kitkat of iets dergelijks. de bovenste taart is heel zwaar en zakt langzaam door de taart eronder, want de kitkat prikt gewoon door de taart erboven en houdt dus niets tegen.
als je een taartkarton ertussen doet, leunt dat taartkarton op de kitkats en zakt niet door
snap je?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Hele leuke stapel...:Y

8

Ja duidelijk... en logisch ook... dat ik daar dan niet zelf aan heb gedacht... ;-)

Voor nu is het goed gegaan. Maar volgende keer zal ik dat zeker even anders doen.
Thnx.
Gr, Miriam