1

Onderwerp: Zoeken en speuren zat...

Hallo allemaal,

Jaja, na lang zoeken op het forum, en net niet het juiste antwoord op mijn vraag terug kunnen vinden, toch maar geregistreerd zodat ik ook wat bak-vraagjes en praatjes kan gaan plaatsen.

Ik heb net een biscuit gebakken, precies zoals op het pak staat. Volgens het pak is deze voor een ronde vorm van 25 cm. Zo gezegd zo gedaan, bisuit is ong 5 cm hoog geworden, en heeft in totaal bijna 50 min op 160 graden heteluchtoven gestaan en is (volgens mij) eindelijk droog.
De hoeveelheden kloppen met die in het tabel van deze site, maar op een andere site stonden veel hogeren hoeveelheden. Nu volgens dat tabel het deeg gemaakt en deze staat nu in de oven.

Wat is er fout gegaan met de eerste???

Alvast bedankt...

2 Laatst bewerkt door Keksi (05-08-2009 21:27)

Re: Zoeken en speuren zat...

Ik gebruik de hoeveelheid die op het pak staat voor een 20 cm vorm.

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

3

Dus misschien toch de hoeveelheid waar het aan ligt.
De ander is bijna klaar en ziet er al een stuk hoger uit...
Paniek om niks dus ;)
Bedankt!

4

Er zijn meerdere soorten/merken biscuitmix op de markt en ze hebben allemaal hun eigen hoeveelheden.
Hier op de site bij de tabellen staan de hoeveelheden voor de funcakes mix. Op die andere site stonden misschien de hoeveelheden voor een ander merk.

En het ligt ook aan het mixen denk ik. Nu ik een Kennie heb, gebruik ik dezelfde hoeveelheden en heb ik hogere biscuits. Er zal nu dus meer lucht in zitten. En ook i bak vaak veel langer dan op het pak staat aangegeven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Heb je wel, 8 min op hoge stand en 2 min op lage stand gemixt?
wat een verschil gaf dat bij mij...

en ook als je de FAQ leest hier links.bij bakken hebben ze het over het afbakken de temperatuur langzaam omhoog doen..
dat werkte bij mij ook erg goed..!

succes

6

als je bijvoorbeeld de mix van soezie hebt gebruikt, moet je meer mix gebruiken om het mooi hoog te krijgen dan dat je de mix van de webshop gebruikt.