1

Onderwerp: strakke taart...met fondant of alleen met amerikaanse buttercreme

Hallo,

Ik heb het verzoek om een simpele hele strakke taart te maken, dus niet met afgeronde kanten wat je met marsepein vaak krijgt maar het effect zoals je vaak bij die kaarsrechte amerikaanse botercreme taarten ziet.(Snappen jullie het nog?)

Maar omdat de klant graag fondant op de taart wil zit ik te dubben wat te doen.

Kun je hele scherpe randen/kanten met met fondant maken, of is dit onmogelijk?
iemand tips/trucs??

Bedankt,

Petta

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

2

Re: strakke taart...met fondant of alleen met amerikaanse buttercreme

Het kan wel.. maar dan moet je ondergrond al heel strak zijn gemaakt met botercreme.. en ik zou dan zeker aanraden om met 2 smoothers te werken.. ik heb dat nu een aantal keren gezien (nog niet gedaan) en dan worden de hoeken wel heel mooi strak...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

ik denk ook dat je dan een flinke laag botercreme moet smeren. die helemaal strak maken, dus ook die randjes.
flink laten opstijven (denk minstens een uur) en dan heel snel de fondant eroverheen leggen.
en dan in de koelkast houden, anders wordt de botercreme weer zacht.

enne... gewoon van tevoren zeggen dat je je best gaat doen, maar als het niet lukt, dan lukt het gewoon niet!

klant is koning, maar de taartenbakster is keizer ;)

4

ok, Bedankt..ik zal het eens "proef"gaan proberen.

5

Je hebt ook van die smoothers met een scherpe hoek. Maar ja, die moet je dan weer speciaal bestellen...

6 Laatst bewerkt door sweetnfresh (04-08-2009 20:35)

oh ? nooit van gehoord. Weet je toevallig ook waar je die smoothers met scherpe hoek kunt bestellen? ( ik probeer gewoon alles)

7

Er is een truc, waarbij je niet alleen met oplopende temperatuur bakt, maar daarbij ook een vochtige keukendoek of handdoek om je bakvorm bindt. je biscuit rijst dan gelijkmatiger, waardoor je ook al strakkere randen krijgt (minder afgerond). Dat zal wellicht ook al helpen. En dan daarnaast de tips m.b.t. de botercr

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

sweetnfresh schreef:

oh ? nooit van gehoord. Weet je toevallig ook waar je die smoothers met scherpe hoek kunt bestellen? ( ik probeer gewoon alles)

daar is tie: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3220

'k heb 'm zelf nog niet, maar heb d'r op de suikerbeurs in Alphen wel mee in m'n handen gestaan. Maar tja ... m'n tassie was al zo vol :D :D
Hij staat dus op m'n Birmingham lijstje!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

9

wat een geweldige smoother zeg.
Denk dat ik die ook maar moet gaan kopen

10

haa, da's nog een leuk!  ..maar de taart moet voor B'hham geleverd worden, dus kan ik niet wachten :+ ....Ik moet hem echt bestellen... Bedankt!