1

Onderwerp: Prinses vervoeren: hoe bewaren en welke doos?

Aanstaande zaterdag wordt een prinses opgehaald, mijn tweede bestelling.
Ik zet al mijn taarten in de koeling vanwege het weer. Het is al een drama om de prinses in de koelkast te krijgen maar dat zou uiteindelijk wel moeten lukken (uiteraard zonder bovenlijfje).
Alleen past zo'n prinses natuurlijk niet in een taartdoos. Ik heb eerder al eens een plastic zak om een taart gedaan, maar kreeg toen veel condens en plakkende fondant. Dat wil ik natuurlijk niet...
M.a.w....
1. hoe kan ik de prinses het beste bewaren in de koeling?
2. hoe kan ik de prinses meegeven?
De besteller neemt de taart mee op vakantie naar de camping, autoritje van anderhalf uur en dan gaan ze hem wel meteen aansnijden, dat is op zich handig. Maar ik vind het zo onprofessioneel uitzien om de taart zonder fatsoenlijke doos of zo mee te geven.... Maar dat ding is te hoog en past niet in een doos...
Wie heeft raad? Dankjewel!!

Ps. misschien past de taart in de auto-koelbox? Die heb ik nog staan...

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

Re: Prinses vervoeren: hoe bewaren en welke doos?

ik zeet taarten met hoge decoratie of stapeltaarten in een doos, de onderkant dus en doe aan de zijkant 2deksels er tegenaan, dan heb je nog een kier over en daar doe ik een strook bloemenfolie overheen. heul handig vind ik zelf

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dat is een goede tip, die ga ik onthouden!!!!

Meer ideetjes?

Je kan de taartdoos verhogen door er 4 dowels, stokjes oid in de hoeken te plaatsen. Die je dan vastzet met bijv een stukje fondant.

Of de deksel tegen de achterkant (dus met 1 deksel ipv 2 zoals Thirza zegt) en dan de rest afdichten met folie.

Succes!!!

Ik doe een barbie/prinsessentaart nooit in een doos,maar zet het op een met mooi papier beklede plaat hout! Doorzichtige folie eroverheen en klaar!!
Dat doe ik ook met taarten die te groot zijn voor een taartdoos,bv langwerpige.
Gewoon in de koelkast zetten met folie eromheen.

6

Ik zet haar gewoon in een taartdoos waarbij ik de zijkanten verhoog met karton. Je kunt in de hobbywinkel een groot vel karton kopen en dit in vieren knippen. Dit zet ik met nietjes vast aan de onderkant van de doos. Dan kan de deksel er zo weer bovenop. Dit doe ik ook met stapeltaarten.

Groet, Jolanda

7

Bedankt voor alle tips!
Ik heb de taart in een taartdoos (bodem) gezet in de koeling. Toen ie vanavond werd opgehaald heb ik aan twee kanten dwars een deksel ertegenaan gezet en daartussen in folie. Zag er feestelijk uit! Maar de andere tips ga ik ook onthouden :-).

8

ik knip in de deksel van een taartdoos een cirkel uit en daarin niet ik dan een plastic pedaalemmerzak, die blijft als een koksmuts zo omhoog staan en kan de taart veilig vervoerd worden

9

Heb je daar ook een foto van Marleen?