1

Onderwerp: Marsepein bewaren

Ja ik weet dat dit onderwerp al vaak voorbij is gekomen, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ik ben alvast begonnen met de decoraties maken voor een taart die ik zaterdag ga maken. Wat ik nu al af heb heb ik in folie gewikkeld en in een bakje gedaan (zo ver was ik al gekomen met de zoekfunctie). Alleen nu ben ik een beetje bang met het oog op de aankomende hittegolf dat ik straks allemaal gesmolten bergjes marsepein terug vind.
Ik heb mijn taartspullen op zolder staan en daar is het wel donker, maar niet echt koel als de hele dag de zon er op staat. Kan ik dan het beste het bakje met decoraties in de koelkast zetten? Of bestaat er dan een kans dat de marsepein hard wordt?

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

2

Re: Marsepein bewaren

als je het in de koelkast zet wordt het niet hard, ben alleen bang dat als je het in de koelkast zet nu en dan eruit haalt terwijl het bloedheet is, het sneller gaat smelten/zweten.

Ik zou het gewoon in het bakje (ik wikkel het zelf nooit in folie) ergens in een keukenkastje ofzo zetten, staat het redelijk koel maar toch op "kamertemperatuur" en dan lijkt het me dat de marsepein de hete temperaturen wel redelijk aankan. Je grote brokken marsepein bewaar je toch ook gewoon goed ingepakt in een doos of kast en daar gaat ook niets mis mee :)

OT: leuk dat je ook uit hoofddorp komt :)

3

Okay dankjewel! :)
Ik zal ze zo diep wegleggen in een kastje en hoop dat het dan goed gaat komen...

OT: Grappig! Ik had laatst al stiekem zitten kijken bij 'vind elkaar', zijn er toch nog een stuk of 4 uit Hoofddorp :)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

ik wikkel ze ook niet in folie, heb vandaag cars, hagedissen, wolken, steentjes en letters gemaakt.
die leg ik op een bakpapiertje in een vleeswarenbakje (die ik alleen voor dit doel gebruik ;) )
deksel erop en boven op het keukenkastje.
daar komt de zon niet, en veilig voor kinderhandjes... :)