Onderwerp: verhoudingen chocolandbiscuit (mix)
zijn de verhoudingen hetzelfde als die van de biscuit mix? kan ik dus gewoon de tabellen aan houden voor de maten en hoeveelheden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » verhoudingen chocolandbiscuit (mix)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
zijn de verhoudingen hetzelfde als die van de biscuit mix? kan ik dus gewoon de tabellen aan houden voor de maten en hoeveelheden?
nee die zijn niet hetzelfde.
Als je de hoeveelheid mix schat, dan kan je die delen en dan heb je de juiste hoeveelheid voor de eieren en het water
ik heb dus net een taartje gemaakt met de verhoudingen van de biscuitmix voor de chocomix niet goed gekeken op de verpakking. zie dat er mer water in zit dan bij de gewone biscuit. en nu kan ik deze wel gebruiken of kan ik beter een nieuwe maken?
voor chocobiscuit is 1ei, 83mix en 19ml water. dan verder inschatten wat je nodig hebt... voor volgende taarten is het handigom op te schrijven wat je bij deze taarthebt gebruikt en welke maat het was.
ik kan je vertellen dat het echt loont om de zoekfunctie te gebruiken, want dit is al vaker gevraagd en daarbij valt het me op dat je vrij snel een topic opent met een vraag, die je ook kunt vinden via de zoekfunctie
ik heb dus net een taartje gemaakt met de verhoudingen van de biscuitmix voor de chocomix niet goed gekeken op de verpakking. zie dat er mer water in zit dan bij de gewone biscuit. en nu kan ik deze wel gebruiken of kan ik beter een nieuwe maken?
nieuwe maken... neem aan dat je hem al hebt gemixt...
Ik zou bij het doorsnijden even goed kijken of hij gaar (niet raar dus) en of hij niet te droog is. Misschien een klein stukje uit het midden halen en proeven. Dat stukje moet dan bij het snijden uit het midden komen zodat je dat weer met wat extra vulling kan dichten. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Zomaar weggooien is toch ook zonde en misschien dat hij zo nog te gebruiken is.
nieuwe maken... neem aan dat je hem al hebt gemixt...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij al klaar was. Dus ook gebakken. Anders zou ik geloof ik ook het beslag weggooien.
hij is idd al klaar.
tipsytaartje sorry maar het is niet mijn bedoeling om te veel "onnodige" topics te openen. ik zoek ook met de zoek functie heb al veel dingen gevonden maar ik zal bij deze wel weer het verkeerde woord hebben gebruikt om te zoeken want ik ben het niet tegen gekomen. ik gebruik juist veel de zoekfunctie vind ik.
tipsy taartje bedankt voor de tip nog over het opschrijven maar dat heb ik idd al gedaan voor de biscuit ga eronder verder voor de chocolade.
zelf hou ik de verhoudingen aan voor de gewone biscuitmix...
klopt natuurlijk niet, maar met de verhoudingen van de chocomix kwam ie helemaal niet omhoog. en nu, met meer ei erin wordt het wel een hoog luchtig taartje.
zelf hou ik de verhoudingen aan voor de gewone biscuitmix...
klopt natuurlijk niet, maar met de verhoudingen van de chocomix kwam ie helemaal niet omhoog. en nu, met meer ei erin wordt het wel een hoog luchtig taartje.
smaakt hij dan nog net zo als wanner je de chocomix verhouding aanhoudt??
daar ben ik wel benieuwd naar vind het nl altijd zo'n vaste hap als je de biscuit mix gewend bent.
@ jolanda80, selecteer je ook in welke rubriek je wilt zoeken? dat scheelt een hoop onzinnige topics namelijk
ik heb hem vandaag over gemaakt maar ben er nou zelf niet echt kapot van. heb toch liever gewone biscuit.
chantal1980 schreef:zelf hou ik de verhoudingen aan voor de gewone biscuitmix...
klopt natuurlijk niet, maar met de verhoudingen van de chocomix kwam ie helemaal niet omhoog. en nu, met meer ei erin wordt het wel een hoog luchtig taartje.smaakt hij dan nog net zo als wanner je de chocomix verhouding aanhoudt??
daar ben ik wel benieuwd naar vind het nl altijd zo'n vaste hap als je de biscuit mix gewend bent.
hij wordt gewoon net zo luchtig als een normaal biscuit. weet dus ook niet zo goed waarom de verhoudingen anders zijn...
Gisteren 2x gebakken met choc. biscuitmix. De verhoudingen aangehouden zoals op de verpakking staan.
Gemixt met een gewone handmixer 8 + 2 min. en er kwam een prima kapsel uit mijn oven. Mooi gerezen en heerlijk luchtig.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » verhoudingen chocolandbiscuit (mix)