1

Onderwerp: bewaren

ik heb inmiddels vier biscuitkapsels in de diepvries liggen. Ze zijn erg mooi gelukt, dus daar ben ik erg blij mee! Het is de bedoeling dat ik ze ga vullen met mascarpone en bekleden met marsepein. De meningen over het bewaren van een marsepeinen taart zijn verdeeld, geloof ik. Dus nu weet ik echt niet hoe ik het het beste aan kan pakken. De taart is voor een bruiloft op zaterdag, dus ik wil de taart graag vrijdagavond bekleden. Hoe kan ik hem dan tot zaterdag het beste bewaren? Wel gewoon in de koelkast of op een koele plek?
Groetjes, Claartje

2

Re: bewaren

Tsja Claartje, net wat je zegt: de meningen zijn verdeeld. Ik zet mijn taart gewoon in de koelkast die ik, afhankelijk van de rest van de inhoud een standje hoger zet. Zorgen dat de overgang van koud naar warm(er) zo gelijkmatig mogelijk gaat en dan heb je de minste kans op zweten (bij mij zweet-ie niet, maar ik schijn een bijzondere koelkast te hebben ;) )

Alternatief: zo koel mogelijk; hoewel mascarpone koel bewaard moet worden, lukt dat wel hoor. Evt. leg je koelelementen onder de doos van de taart (tip van hier van het forum).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Gewoon op een koele plek in huis. Ik dek ze dan wel goed af met plastic folie ivm uitdrogen van de marsepein.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Fijn, bedankt voor de reacties,
mijn koelkast is volgens mij vrij vochtig dus ik ga hem op een koeleplek bewaren en er koelelementen onderleggen. Ik kan niet waachten tot hij af is, maar ik moet toch nog een weekje geduld hebben.
Groetjes, claartje