1

Onderwerp: Gefrustreerde HELLUP!!!!!

Hi,

Nu voor de 2e keer lemon curd geprobeerd te maken, maar weer (dit keer nog langer geroert, bijna 25 minuten) blijft mijn gelei heeeeeeeeeeeeel dun..
Niks youghurt dikte...
hoe kan dit..?

Ik snap er niets van...? Alle ingredienten op kamer temperatuur gehad.

Ik heb onderstaand recept gebruikt:

Ingredi

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

2 Laatst bewerkt door Daphne91 (01-08-2009 23:22)

Re: Gefrustreerde HELLUP!!!!!

Ik heb het 1 keer gemaakt, maar volgensmij wel met een ander recept. Ik heb het toen gewoon in een pan met dikke bodem gedaan. Dat was goed gelukt.
Maar je moet het mengsel inderdaad wel blijven verwarmen als je de eieren hebt toegevoegd. Heb je dat wel gedaan? Dat moet au bain marie ook lukken.

Groetjes, Daphne

3 Laatst bewerkt door MirKool (02-08-2009 06:31)

Ja... au bain marie bijna 25 minuten staan roeren... ik weet het echt niet meer...

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Hey Miriam,

Ik weet even zo snel niet meer waar je vandaan kwam, maar in Horst/Sevenum hebben ze een Jumbo en daar verkopen ze wel lemon curd! Alleen heb je daar vandaag niets meer aan :(
Hopelijk lukt het je toch nog om het te maken!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

Het gaat echt wel lukken, maar je water moet redelijk blijven koken, jij moet goed en rustig (vooral rustig) blijven roeren. Gezien de hoeveelheid moet je gewoon langer geduld hebben, het duurt echt heel lang, maar daarna is het verschrikkelijk de moeite waard. Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

Hi Inge, bedankt voor je tip... (Panningen -> Sevenum is heel dichtbij).
Bovendien werk ik vlakbij Sevenum, dus rij er wel een keer langs.

En Lucy: 25 min vind ik best wel heel lang (zeker omdat in alle recepten staat zeker een kwartier), maar er heeft nergens gestaan dat het moest koken.... dus misschien dat nog een keer proberen.

gr, Miriam enne... bedankt voor het meedenken!

7

Ik weet niet of je ver van Beek woont, maar daar staat ie in de AH...

Groetjes, Myriam

ik gebruik een ander recept (recept 2 van de site hier) en die is niet au bain marie of een recept dat ooit in een blaadje stond (lemon merengue pie) en die gaan beiden prima

nadat de eieren zijn toegevoegd gewoon weer op het vuur, na een tijdje wordt het lobbiger. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet constant roer.... ga gewoon door met andere dingen en roer zo nu en dan, wel in het begin goed roeren anders gaat het ei stollen

9

Ik volg een ander recept en dat gaat bij mij altijd goed. Ik weet niet of het echt zoveel verschilt van het jouwe:

Ingredi

groeten, Marieke

10

Ik heb ooit die van de site van tartacadabra gemaakt, was goed gelukt de hoeveelheden zijn ook iets anders dan die van jou. Wellicht heb je er iets aan

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

11

ik gebruik dit handige magnetronrecept:

Ingredi

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)