1

Onderwerp: HULP Nodig van de Biscuit Experts

Lieve dames,

Ik helemaal trots een grote vierkanten taart 25x25 gemaakt voor het eerst.
Nou hij werd mooi egaal en hij kwam net boven de bakvorm uit.

Niks aan de hand zou je zeggen????

Nou wel dus ik krijg mijn taart er met geen mogelijkheid uit???

En ik heb het blik ingevet met boter en een klein beetje bloem omdat mijn bakspray nog niet binnen was.......

En nu baal ik als een stekker....kan het zijn omdat hij nu voor het eerst word gebruikt??

Hoop dat jullie de goude tip hebben?

Groetjes, een balende ik

2 Laatst bewerkt door margreth (01-08-2009 19:47)

Re: HULP Nodig van de Biscuit Experts

ik heb vandaag ook voor het eerst thuis biscuit gemaakt, en heb hem niet ingevet maar bakpapier erin gedaan dat werkte super!
nee das waar pooh ;)

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

3 Laatst bewerkt door Pooh (01-08-2009 19:44)

margreth schreef:

ik heb vandaag ook voor het eerst thuis biscuit gemaakt, en heb hem niet ingevet maar bakpapier erin gedaan dat werkte super!

Maar daar heeft ze nu niets aan ;)

Heb je hem al af laten koelen? Anders de zijkanten los proberen te krijgen met een mes (voorzichtig om het blik niet te beschadigen), ondersteboven houden en op je aanrecht laten klappen, euh, op je knie

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik bekleed voor al mijn bakblikken met bakpapier. Zelfs de bovenkant van de wondermold.  Misschien is het niet nodig met de bakspray, daar heb ik geen ervaring mee. Want van kinds af zag ik mijn moeder bakpapier gebruiken en dat heb gewoon overgenomen.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

5

Hoi meiden,

Inmiddels is het wel gelukt. Maar de zijkant was zwaar beschadigd.
Ik had hem wel een tijdje laten afkoelen. Heb toen de zijkanten maar los geprobeerd te maken? Maar hoe hard ik er op sloeg het lukte niet.

Maar hoe doen jullie dat precies met bakpapier???
Want dan doe ik dat gewoon?

Groetjes Marielle

6

Balen meidn..
ik smeer altijd mijn bakblik goed in, en plak het bakpapier er tegen aan!!
dan gaat het er super simpel uit!

7

Ik gebruik altijd crisco voor het invetten van de bakblikken, misschien heb je dat in huis en kun je dat eens proberen?

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8

Hey,

ik moet van de week een taart bakken voor mijn mams, en dan zal ik het proberen met bakpapier en crisco...

Ja, ik baalde ook onwijs, uiteindelijk is hij wel redelijk geworden maar dan baal ik van die lelijke rand......

Super thnx for the tip.

Bakgroetjes mariel

Invetten, bakpapier op de bodem, invetten en dan met wat poedersuiker -geen bloem- dusten.
Succes!!

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...