1 Laatst bewerkt door Ilse161080 (01-08-2009 13:10)

Onderwerp: Hij wordt niet hoog

Ik heb vorige week een workshop gevolgd in Baven bij Gosia en was gelijk helemaal enthousiast dat ik dit ook wilde gaan doen thuis.
Dus ik heb samen met mijn nicht spulletjes besteld hier en naar Terheijden gereden (naar de molen) om taartenmix ed.
Nu wilde ik gister de biscuit bakken, want dan kan ik gaan beginnen met het moeilijkste gedeelte (dacht ik hahaha). Het probleem begint dus al met het biscuit.
Ik heb van te voren alles hierop het forum en gebruiksaanwijzing goed doorgelezen en alles opgevolgd, maar nu is hij dus goed mislukt. Hij was maar 3 cm hoog (heel compact).
Dit heb ik gedaan:
eieren om kamer temperatuur
mix
en een heel klein beetje water

10 minuten gemixt met de mixer (gardes) en daarna in de PME 25cm

na 25 minuten in de oven op 160 graden was ie qua kleur en binnenkant goed
(ik heb de oven niet open gehad tussendoor)
Zodra ik de oven opendeed zakte er gelijk een stukje in en nadat ie ook uit de vorm was (wat heel gemakkelijk ging) bleef er maar 3 cm over.

Wat heb ik verkeerd gedaan? hahahaha
want ik dacht dat het biscuit bakken the easy part was van het taarten bakken hahaha

O ja nog een vraag als je het gemixte spul in je vorm doet hoever moet ie dan gevuld zijn? want misschien doe ik er wel gewoon te weinig in

Groetjes, Ilse

2

Re: Hij wordt niet hoog

Ik vul mijn vormen altijd 2/3 en komt er goed hoog uit.
Ik zou niet weten wat je verkeerd heb gedaan, gebruik je de mix uit de webshop van hier? Ik wel namelijk en heb er nooit problemen mee. Misschien iets langer in de oven, of de temperatuur gelijdelijk op laten lopen wil ook wel eens helpen.
Succes!

3

te veel lucht misschien??
8 minuten hardste stand mixen en twee minuten zachtste stand.
ik heb hem ook 1 keer niet aan het eind met de zachte stand gemixt en storte ook in.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

Bedankt voor de snelle reacties! Biscuit nr 3 staat nu in de oven. Misschien zou het dat laatste kunnen zijn, heb namelijk geen zachte stand op mijn mixer. Het wordt met iedere taart spannender hahaha hoop dat deze er wel goed uit gaat komen.
Jullie horen het nog!! bedankt

Groetjes, Ilse

5

hoe dik is je beslag als je het in de vorm doet ? is het nog vloeibaar of is het mer schepbaar ? het moet wel echt dik zijn en anders toch nog langer doormixen.

6

wat de laatste keer bij mij heel erg hielp! is de gradens langzaam omhoog doen..
eerst 13 min op 150 dan 13 min op 165 en dan 13 min op 180...toen was ie mooi hoog en gaar!
succes!

7

Helaas is nr 3 nog slechter dan de eerste twee hahaha.
Mijn beslag is de eerste 1x te dun geweest met de biscuit mix, de tweede keer was hij stevig en moest ik hem erin scheppen. maar ondanks dat mislukte die dus ook en toen was de biscuit mix op (hahahah) en heb ik zelf biscuit gemaakt, de eieren 10 minuten gemixt en de rest erbij gespateld, zo weinig mogelijk. maar deze werd zo mogelijk nog slechter......2 cm hoog.

Groetjes, Ilse

8

Ik weeg echt alles af conform de tabellen zoals hier beschreven op de site. Ik mix minimaal 10 minuten op de hoogste stand en daarna nog 2 min op de laagste stand. De eieren weeg ik ook af en zijn op kamertemperatuur. Dan doe ik mijn combioven voorverwarmen zodat deze al op de juiste temp is (175 gr) En als de oven op temp is dan zet ik mijn blik op het rooster in de oven zodat de warme lucht onder en boven over het bakblik kan komen en doe ik m 35 minuten op 175 graden in de oven. Mijn kapsels zijn altijd goed eruit gekomen.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

9

volgens mij is er dan iets niet goed met je oven hoor.. anders kan het nooit zo'n laag taartje blijven.
kun je niet bij iemand anders de oven proberen?

10

ja dat kan ik nog wel een keertje doen, die van mijn moeder bijvoorbeeld. maar goed zou eigenlijk niet moeten kunnen, want bv appeltaarten of cakes lukken wel altijd. de heteluchtoven is ook pas een jaartje oud....we gaan het gewoon nog een keer proberen, eens moet het lukken.........toch? haha

Groetjes, Ilse