1

Onderwerp: Hoe deze uitsteker te gebruiken?

Hallo dames,

Ik heb onderstaande uitsteker binnen gekregen maar ik kan er maar niet mee overweg??? De fondant komt er gewoon niet mooi uit en het hele effect is hierdoor weg. Wie kan me even uit de brand helpen, want ik vind hem zooooooo prachtig?!
Het gaat om deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/popu … p?pID=2843

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Hoe deze uitsteker te gebruiken?

Je kunt misschien proberen om er huishoudfolie onder te gebruiken.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

Ja dat zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen, had ik nog niet aan gedacht! Thanks Charis!

Groetjes Rebecca

deze uitstekers zijn eigenlijk gemaakt om met mexican paste te werken geloof ik. maar het gaan ook met fondant met tylose, flink stug maken, of gumpaste of combi daarvan.
heel dun uittrollen, dat je er bijna doorheen kan kijken.
het beste werkt met de jem roller pad, dan zet je de cutter ondersteboven in de pad, dus met het uitsteekgedeelte naar boven. dan het uitgerrolde lapje over de cutter leggen en daarover heen rolper tot dat je door het rollen de overige paste er zo vanaf kan halen. dan met een naald oid een beginnetje maken om de vorm eruit te halen en voila.... hoop dat het lukt, want die cutters zijn zoooo mooi (en uandig, als je even weet hoe het moet)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ja ze zijn zeker weten prachtig! ik had al helemaal in mijn hoofd wat voor soort taartje ik ermee zou maken, maar dan moet ie wel even mee werken! Ik waag binnenkort maar weer eens een poging met jullie tips!

Jij ook bedankt he Tirza!

Groetjes Rebecca

6

misschien kan je de uitsteker anders ook even insmeren met een beetje crisco

7

ik heb patchwork cutters?? als ik het zo goed schrijf?
moet je ook heel dun uitsteken.
heb vlinders en bijtjes.
hierbij rol ik een dun lapje fondant uit met thylose erdoor.
even gedeeltelijk uit laten harden omdraaien en ook laten uitharden(opdrogen is het meer)
daarna je uitsteker er op drukken dan blijft alles als het goed is op je werblad liggen.
en kan je de omliggende marspein met een naald of sate prikker weghalen.

hoop dat je wat aan deze uitleg hebt en dat dit voor jou uitstekers ook werkt.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Ik heb naar aanleiding van de demo op de suikerkunstbeurs een vergelijkbare set ook gekocht en het lukte me met gewone fondant precies op de manier die Tirza beschrijft
(marsepein plakt te veel) zonder tylose of gumpaste

Als je al gewend bent om met patchwork cutters te werken kun je er van uitgaan dat het lapje fondant voor deze jem cutters ietsjes dikker mag blijven

Zie hier het resultaat

http://img444.imageshack.us/img444/1355/chocoladetaartjuni20090.jpg

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ok met deze tips moet het toch echt gaan lukken! Allemaal bedankt en ik hoop binnenkort het resultaat kunnen showen!

Groetjes Rebecca

10

Bommeltje schreef:

Ik heb naar aanleiding van de demo op de suikerkunstbeurs een vergelijkbare set ook gekocht en het lukte me met gewone fondant precies op de manier die Tirza beschrijft
(marsepein plakt te veel) zonder tylose of gumpaste

Als je al gewend bent om met patchwork cutters te werken kun je er van uitgaan dat het lapje fondant voor deze jem cutters ietsjes dikker mag blijven

Zie hier het resultaat

http://img444.imageshack.us/img444/1355 … i20090.jpg

wat een mooie strik! op deze taart!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

ik heb ook ongeveer dezelfde, gisteren uitgeprobeerd en inderdaad de manier die Tirza beschrijft. Bij gebrek aan een speciaal jem roller pad heb ik aan 1 kant 2 gaten gemaakt in mijn gewone flower pad (je kan natuurlijk ook een spons nemen) en hem daarin geprikt. Met fondant ging het minder goed (duurt erg lang voordat die droog en en ontbeschadigd eruit halen is ook een kunst) dan met flower paste (ging eigenlijk heel makkelijk)

http://i30.tinypic.com/dq0zup.jpg