1

Onderwerp: luchtballon van fondant

Ik ben bezig om een hollle luchtballon van fondant te maken. (voor de bruidstaart van mijn broer, ik heb nog tot volgende week vrijdag :/ )
Inmiddels ben ik drie avonden en proberen verder maar het lukt nog niet helemaal.
Alleerst ben ik begonnen met een ballon en proberen om hier een een fondant laag over te maken. Dit eindigde in een mislukt project. Gisteren naar pipoos geweest en een plastic mal van een ei gekocht. De bekleed met fondant met tylose.
Het bekleden gaat mooi. Maar nu lijkt het net of de fondant niet hard genoeg wordt. Zodra ik probeer om dit eraf te halen (na een nacht) drogen valt het als een lap inelkaar. Dit gebeurt ook met de vlinders die ik heb gemaakt met de patchwork cutters. (misschien toch te weinig tylose)

Hebben jullie nog tips.

De flowerpaste recept 2 heb ik geprobeerd om te maken. Het resultaat was een plakkerige bal wat bleef plakken. wat heb ik niet goed gedaan. Of zou het ook lukken met de mexicanpaste. Hiervoor heb ik wel de ingredienten in huis. Voor de flowerpaste ook maar alleen voor recept 2.

Als laatste optie had ik dan om icing te gebruiken. Deze wordt wel hard maar is dit sterk genoeg??

Gelukkig gaat het mandje wel lukken. Ik heb een klein vierkant cakeje gebakken en deze bekleed ik met icing met een basket motief. De rand was nog niet helemaal perfect maar nog een paar keer proberen en dan lukt het zeker.

Groeten Krista

2

Re: luchtballon van fondant

Waarom haal je niet een piepschuim bal bij pippoos .Die kan je gewoon met fondant bekleden en laten zitten.Ze hebben ook gekleurt stevig soort ijzerdraad die kan je gebruiken om de ballon op het mandje te zetten (als de touwen)
En bij de flower paste heb ik extra poedersuiker gedaan en dan een half dagje laten liggen.
succes

3

Re: luchtballon van fondant

Een nacht is te kort drogen. Ik zou het er 2 dagen op laten zitten en dan is ie vast veel harder.

If life gives you lemons, make lemoncurd.