1

Onderwerp: Wat te gebruiken om te boetseren?

Na een paar taarten en cupcakes gemaakt te hebben ben ik volledig verslaafd. De volgende stap is dat ik wil beginnen met boeteren. Het lijkt me zo leuk. Nu vraag ik me echter af wat het gemakkelijkste is, marsepein of fondant. Via de zoekfunctie kon ik het niet gevonden krijgen. Ik wil een pakketje met 10 kleuren bestellen. Dat lijk me wel makkelijk. De gekleurde setjes zijn er in zowel marsepein als fondant. Als beginner vind ik voor het bekleden marsepein wel makkelijk werken, maar is dit ook zo voor boetseren?
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord.

Re: Wat te gebruiken om te boetseren?

ik vind voor een beginner ip marsepein het makkelijkst werken. maar daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door Carina (29-07-2009 10:21)

In marsepein hoef je niet pers

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Ik boetseer uitsluitend met fondant (met tylose) en met zelfgemaakte Mexican Paste (recept van deze site, nr. 2).

Marsepein vind ikzelf veel te plakkerig.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Ik ben ook nog een beginner, ik boetseer alleen nog met marsepein. Het is inderdaad wel plakkerig, maar kan er tot op heden goed mee werken.
Heb het met fondant geprobeerd (zonder tylose) en kon hier helemaal nix mee! Volgende keer misschien nog maar eens proberen met tylose erdoor (bedankt voor de tip :thumb: )en eens een workshop plannen...

6

Ik boetseer met marsepein. Als je je handen invet met crisco valt het plakken wel mee. Fondant met tylose is niet zo lekker.
Als het voor een dummy is gebruik ik fondant met tylose.

Groetjes, Elly

7

ik ben ook nog een beginner vind ik zelf, dus veel ervaring heb ik nog niet
maar ik heb wel gemerkt dat je voor boetseren beter fondant kan gebruiken dan marsepein. Het werkt gewoon wat prettiger en modeleerd wat beter (is mijn ervaring dan)