1

Onderwerp: vraagje over timing:-)

ik zou graag aanstaande zondag mijn zoontje zijn dooptaart zelf maken
heb hem al eens voor geoefend:)
maar wat doe ik nu het beste en wanneer?
Ik zou ook vulling gebruiken dat in de koelkast moet oa die bananenkwark.
Zou ik alles vers maken of morgen al alles bakken en vullen en bekleden en nog invriezen?

2

Re: vraagje over timing:-)

Ik zou hem vrijdag (bakken) en zaterdag (vullen en decoreren) maken. Maar ik hou niet van taart en een vriezer. Bij mij zijn ze allemaal vers! :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

heb zelf nog nooit ontdooide biscuit gegeten dus zou niet weten hoe het smaakt:-)
als ik hem vrijdag bak moet hij dan in zo een plastic zak of niet?

4

als je biscuit mix gebruikt, maakt het invriezen m eerder lekkerder dan minder lekker.
Wanneer je dus morgen je kapsel wil bakken, lekker doen, in een grote pedaalemmerzak oid inpakken, in de vriezer en een uurtje voordt je gaat vullen en bekleden eruit halen.
Dat zou je dus zaterdag kunnen doen, en dan vullen en bekleden en decoreren.

Succes ermee!!

Chokoala

5

ja ik ga de biscuitmix gebruiken, is wat minder stress natuurlijk , komt nog meer bij kijken bij zo een doopfeest:-)
kan ik hem na 1 uurtje uit de vriezer gewoon snijden dan?
Als ik hem zaterdag dan af heb, hoe bewaar ik hem dan tot zondag? gewoon n de koelkast in zo een taartdoos?

heb nog nooit een taart ingevroren :-) dus vind het best wel spannend

6

Wij hebben de taarten voor de doop vrijdagochtend gebakken, vrijdagavond versierd. Toen de koelkast in met doos en zondagmiddag er uit gepakt. Was heerlijk

De cc hebben 3 weken in de vriezer gelegen, zaterdag avond in de koelkast gelegd en zondagmiddag op tafel.
Heeft niemand wat van gemerkt

7

bedankt voor de tips!