Onderwerp: Kraammonster ;)
Voor kennissen van ons had ik een geboortetaartje gemaakt (de gecrashte ooievaar) en toen vroegen ze of ik misschien ook wilde bakken voor het kraamfeest. Ja hoor. Het begon bij een taart voor ongeveer 50 man en eindigde met een taart voor 60 en cc's voor 30
Maar goed, hier de foto's. Helaas had ik geen tijd meer om thuis goede foto's te maken. Deze heeft mijn man gemaakt bij het afleveren. Jammer genoeg heeft hij een kant van de taart niet gefotografeerd.
Een overzichtje
De taart van de andere kant
Detail van de taart
De taart na een kwartiertje
De luier-cc-taart, helaas van de achterkant gefotografeerd
De taart had een heel verhaal erbij. Op de voorkant ene vliegende ooievaar met een bundeltje, op de rechterkant zie je dat de ooievaar ergens van schrikt, op de achterkant zie je waarvan; er komen boerenkolen met kindertjes (de hoofdjes) erin aan parachutes naar beneden vallen. En op het laatste plaatje zie je de ooievaar versuft in het weiland zitten, met naast zich de baby die naar zijn nieuwe huisje kijkt.
De vullingen;
De taart is van biscuit, gedecoreerd met marsepein en icingsheet. (Hartsikke bedankt Riet, ze zijn geweldig mooi!)
Laag 1; Gevuld met champagnecreme met verse aardbeien en met een krokant laagje witte chocolade en versgemaakte aardbeienbavaroise.
Laag 2; Gevuld met banketnakkersroom met mandarijntjes en met abrikozenjam met stukjes melkchocolade.
Laag 3; gevuld met chocalademousse en limoen-straciatelleroom
De vullingen van de cc's zet ik in de bijbehorende topic.
Ter verduidelijking, het monster zit hem niet in de opdracht of de taart. Mijn planning liep door omstandigheden finaal de soep in en ik heb de hele nacht van zaterdag op zondag doorgewerkt om het op tijd af te hebben. En jammer genoeg heb ik hem niet helemaal naar mijn zin af kunnen maken. Ik wilde eigenlijk nog een randje gras onderaan de tweede taart hebben met daarin witte bloempjes, rupjes/slakjes en misschien nog een paar vlindertjes. Het monster zit hem dus meer in de stress