1 Laatst bewerkt door Yvon478 (26-07-2009 07:37)

Onderwerp: teveel tylose

hmmm ik heb gisteravond bedacht dat ik cupcakes wou maken met een bogenstrik  dus fondant gekleurd en gemengd met tylose maar ik geloof dat ik n beetje TE veel gebruikt heb , er liggen nu 2 ballen fondant waar je n raam mee door kan gooien .

is het nu einde verhaal of zou ik er nog iets aan kunnen doen ?

2

Re: teveel tylose

Geen idee eigenlijk, maar je zou 's kunnen proberen of het zachter wordt als je het even in de magnetron doet? Echt heel even maar, een paar seconden, en dan steeds even kijken? En dan weer flink doorkneden, eventueel mengen met fondant zonder tylose? Maar dan heb je misschien wel heel veel nodig; kun je net zo goed opnieuw beginnen...

3

Ik heb dat ook wel een gehad.
Ik heb het toen heel even id magnetron gedaan en dat hielp.
Alleen wat het wat droger geworden dus maar weer een lading crisco er door heen gedaan. Was heel handig allemaal. Ook nog wat extra fondant er door heen gedaan en het was wel weer werkzaam.
Maar ik let er nu wel op hoeveel ik erdoor heen doe. Want echt fijn was het niet.

4

nou ik heb het even opgepiept en kon het wel kneden alleen is het heeeel stug en lijkt wel of er allemaal barstjes inkomen als ik er n strik van ga maken of is dit altijd zo ?

5

Nee dat is niet zo, dan zit er echt te veel tylose in. Als je het opwarmt in de magnetron is het daarna, wanneer het weer afgekoeld is wel een stuk droger en harder, tenzij je het blijft kneden. Wat crisco en fondant zonder tylose erdoor wil ook nog wel eens helpen.
Wel heel goed blijven kneden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

ja ik heb t maar aan de kliko gedoneerd :lol:
ga t met mmf proberen :) heb ik allang niet meer gemaakt zonde van de fondant maar al doende leert men he :)