1

Onderwerp: Welke bakvormen gebruiken jullie?

Wat ik me afvroeg, welke bakvormen gebruiken jullie? ik heb twee maten springvormen (20 en 26 cm) en de ikeabollen en wil er graag een aantal bijkopen; oa vierkante.
Hebben julllie ze hier in de webshop gekocht of bijv bij de blokker oid. En welke vinden jullie het prettigst in gebruik? Ik merk bijv dat mijn kapsels niet zo hoog worden in een springvorm (.... en maar mixen... )
groetjes!

2

Re: Welke bakvormen gebruiken jullie?

ik gebruik de PME vormen van de webshop. (ik vet ze tegenwoordig in met boter en bloem en mijn taarten komen er prima uit) Ik wil geen ander merk meer :) Ben dus volop alle maten aan het aanschaffen :lol:

3

ok! bedankt voor je snelle reactie, ik ga meteen eens snuffelen in de shop.
Heeft er ook iemand goede ervaringen met een verstelbare bakring (of verstelbare vierkante bakvorm)?

4

vul je je bakvorm wel voor 2/3? misschien dat dat scheelt.
met de schema's van felicitaartjes en hiernaast zou het goed moeten komen.
ik heb een wilton bakvorm van 30*30, en een 25*25 van de xenos, die zat tezamen met een grote hartvorm, 25 rond, en 2 kleine hartjes

en daarnaast gebruik ik nog de 20 rond, en het kinderbaksetje van de hema

5

ik heb van alles wat, maar het mooiste komen ze toch uit de pme of wilton vormen. In die van de blokker etc heb je vaak nog randjes zitten die dan ook in je taart zitten en dat heb je bij wilton en pme niet. Maar ik gebruik die andere ook net zo goed hoor, is alleen meer smeren met bc om het recht te krijgen.

Veel liefs Rafaëla

6

Nathalie schreef:

ik gebruik de PME vormen van de webshop. (ik vet ze tegenwoordig in met boter en bloem en mijn taarten komen er prima uit) Ik wil geen ander merk meer :) Ben dus volop alle maten aan het aanschaffen :lol:

Ik gebruik enkel bakspray (die van de aveve, merk Dibro).

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

7

Ik heb een vierkante bakvorm van 24x24 gekocht bij de bijekorf. Die doet het perfect..en is lang niet zo duur als een vorm van PME. Mijn ronde vormen zijn daar overigens wel van, en die zijn heel goed. Ik ga binnenkort voor het eerst een biscuit bakken in een springvorm. Ik hoop dat dat goed gaat!

8

ik heb hier 2 ronde springvormen en nog geen problemen gehad met bakken ging prima. heb ook 2 vierkanten van pme.

9

Ik gebruikte altijd springvormen en een verstelbare bakring, maar sinds ik dankzij mijn verjaardag een hele set PME pannen heb kunnen aanschaffen, wil ik niets anders meer :)

10

Ik heb ook verschillende maten springvormen,maar voor de zomer een aantal PME pannen gekocht.
Nou als je die eenmaal gebruikt heb wil je niet anders!!
Dus ben nu hard aan het sparen om ook de 4kante en andere vormen te kopen.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

11

Ik heb springvormen van Kaiser, fantastisch. Nu mijn eerste ronde en vierkante van PME ook fantastisch. Het is ook wel een beetje welke maat je wilt hebben.
De blanda schalen van de Ikea doen het overigens ook prima.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

12

Ik merk dat ik de vierkante vormen (10, 17.5 en 25) toch erg weinig gebruik. De ronde vormen heb ik in 10, 15, 17.5, 20, 25 en 32.5 (en nog steeds een paar op mn verlanglijstje ;)) en ook de kleintjes gebruik ik vaak, meestal als stapel.
Tussen Wilton en PME merk ik geen verschil behalve bij de vierkante vormen, die van PME heeft geen strakke hoeken.
Voor een hart bak ik gewoon in een ronde vorm en snij er daarna een hartvorm uit.

13

Ik heb een verstelbare ronde bakring en een verstelbare vierkante/rechthoekige vorm. Maar pas geleden heb ik een paar andere vormen en maten gekocht van PME en daar wil ik er toch echt wel meer van. Die zijn echt geweldig :)

14

Ik heb ook gewone springvormen vooral van Kaiser 22,24 en 26 cm en een van de hema van 16 en van 26 cm. Gaat prima. Verhoog ze wel standaard. Merkte dat als ik ze ging verhogen en bakspray gebruikte dat het bakpapier niet goed bleef zitten en ik vouwen in het papier en dus in mijn taart kreeg. Met gewone boter insmeren werkt wel supergoed. Verder heb ik bollen van de Blokker in groot en klein, cakevormen, een vlaaivorm, tulbandvorm, boterkoekvorm. Uh vergeet ik nog wat?

Groetjes Marlies

15

Ik ben ook net begonnen en degene die mij workshops geeft die raadde ook PME aan die heb ik nu besteld.

16

bij deze vraag ging ik eens nadenken wat ik allemaal heb... heeb nog een hoop meuk die ik niet meer gebruik toen ik net was begonnen, springvormen. vind het bij springvormen lelijk dat je nog en kleinricheltje hebt op de ronde rand. die gebruik ik ook eigenlijk alleen als het echt nodig is.
verder een set van 6 pannen tussen 15 en 40 cm van merk `goedkoop van de beurs in birmingham` daar ben ik heel tevreden over, ze gaan alleen niet heel lang mee denk ik, snel deukjes erin.
verder nog stuk of 8 pme pannen in verschillende vormen en maten.

conclusie/ tip: PME

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Ik gebruik tot nu toe alleen een 25cm siliconen vorm :O

Ik wil graag nog wat meer verschillende ronde maten, bolletjes, een bloem vorm en misschien ook nog wel wat vierkanten!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

18

ik heb vierkante met een glazen bodem geen idee welk merk maar als ik nog een keer een vierkante erbij wil. niet meer met een glazen bodem.(krijg de taarten er niet zo makkelijk uit)(zijn wel mooi van vorm)
en ik heb de ronde wilton set en bol die zijn geweldig vind ik. mooie strakke taarten.
en krijg morgen de hart set maar weet dus nog niet hoe die zijn.
oh ja ik heb ook de kleinste ikea schaaltjes (roestvrij stalen) die zijn ook erg makkelijk en leuk.
vooral als je een kein taartje cadeau wil doen.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

19

Ik gebruik de bakvormen van PME. Ik smeer ze in met crisco. Ideaal! Gebruikte eerst bakspray, maar daar bleven ze plakkerig van aan de buitenkant.
Verder heb ik natuurlijk de blandabollen van Ikea.
Een vierkante vorm bij de Action vandaan voor m'n brownies.
En een wondermold voor de barbietaarten.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

20

Ikea bolletjes van 12 en 28 cm.
Ronde vormen van 20-26
En hopelijk voor het eind van de week een mini stapel taart van 8 cm hoog.
Spray alles in met bakspray van Dr Oetker, ideaal wat een uitvinding.

Ik heb ook nog een stel vormen liggen voor kerst, muffins, en nog een ander thema weet even niet wat van de Lidl.
Die heb ik gekocht en vlak daarna begaf mijn grote oven het en in de kleine passen ze niet dus nog ongebruikt

21

Ikea blanda schalen van 12 en 20 cm
en de verstelbare ronde bakvorm van Lidl en nog eentje uit een duitse supermarkt..
Ik vind de verstelbare zo fijn.. het kost je zo weinig ruimte om op te bergen en je hebt tussen de 15 en 30 cm alle maten in huis..
Ik heb ze van 8 cm hoog.. heel fijn zo hoog :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

22

Ik heb alle bakvormen van PME en ben er helemaal gek van. Iedere keer weer een prachtige biscuit. Ik had het eerst geprobeerd met een springvorm - dit was volgens mij niet echt een goede, want daar kwam hij maar slecht uit.
Ik heb 7,5 hoog. Hoog genoeg - zeker als je ook nog gaat vullen!

23

Ik heb een ronde siliconen van 26 cm van Action, die is echt super. Een hartvorm, ook siliconen van de Hema, ook super, en blanda 20 en 12 cm, dat gaat goed, maar ik vind het lastiger ze daar goed uit te krijgen. Verder nog vierkante ovenschaaltjes van Ikea, lukt ook niet altijd even goed. En gisteren m'n eerste PME vierkante van 25 cm binnengekregen, die ga ik volgende week bakken, ik heb er nu al zin in.

"Life begins where your comfortzone ends."

24

Nou ik heb ondertussen een bestelling gedaan bij de webshop die hopelijk morgen binnenkomt!
3 PME ronde vormen, 10, 17,5 en 25 cm extra deep (geen idee of dat nodig is maar goed). Van het weekend maar eens testen!
De maten leken me ook wel handig voor een stapeltaart.
Nu wil ik graag nog een vierkante maar de bestelling werd zo groot... meteen weer wat leuke uitstekers en mix... en marsepein... en floral wire... en taartkartons... en een paar leuke nieuwe kleurstoffen... en... en... haha

Ben nog steeds wel heel erg nieuwsgierig hoe je een bakrand gebruikt, dat wil me toch maar niet duidelijk worden!
Het lijkt me dat dan alle beslag er onder uitloopt maar ik zeg nu vast iets heel doms.

25

met een bakrand zet je die op je bakblik en giet hem vol. gelijk in de oven, het stolt zo snel dat het er niet onderuit loopt. Bovendien is het beslag bij mij al zo stijf dat het geen kans krijgt er onderdoor te lopen, moet het al met een spatel in de vorm scheppen, gieten lukt echt niet