1 Laatst bewerkt door sypeyu (22-07-2009 21:50)

Onderwerp: Vraag graag foto van doorsnede cupcake en zonder papiertje

Ik ben heel benieuwd hoe bij jullie er nu een cupcake uit ziet als je het papiertje eraf haalt. Heb een paar keer er wat gebakken die nog geen keer decoreren hebben gehaald, met telkens verschillend resultaat.
En vraag mij ook af hoe moet de cupcake er nu dus van binnen uitzien. En hoe ziet bij jullie een cupcake eruit zonder papiertje. Dus als je na het bakken het papiertje er af haalt. Ik heb ze dan vrij laag terwijl ze in het vormpje tot de rand komen.
ik heb het vermoeden dat bij mij na 15 minuten de cupcakes van binnen niet gaar waren. Van buiten bleek. Recept nigella
Ik heb een combi magnetron. Dus voor oven alleen hete lucht functie.
Iemand tip op hoeveel de oven dan te zetten.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

2

Re: Vraag graag foto van doorsnede cupcake en zonder papiertje

15 minuten is erg kort hoor. Ik doe Nigella cc's 25 minuten op ongeveer 175 graden hete lucht. (Ergens tussen 160 en 180 is goed. Scheelt alleen een beetje in de kleur) En dan zien ze er van binnen gewoon uit als cake.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door sypeyu (24-07-2009 09:11)

Bedankt, Ik laat ze er dus idd altijd langer inzitten.
|Maar dan nog. De laatste leek redelijk op cake van binnen.
Volgens recept keukenmachine met messen gebruikt. Niet zo perfect. Daarna de klopfunctie gebruikt op de laagste stand en dat ging goed. (gewone keukenmachine, zo een met messen dus, maar die van mij heeft er ook een soort klopper bij.
En ik dacht dus dat had ik eerder moeten bedenken scheelt ook een hoop tijd  bij de botercreme. (gebruik verder nog handmixer)
Denk dat ik de temepratuur wat lager moet zetten.
was bij pavlova ook al aan het zoeken naar de juiste temp en kwam ik lager uit op 100 graden (want ik wilde m echt wit hebben. En dat is na de derde keer gelukt)
Dus denk dat ik hem nu met 180 iets te hoog hebt staan en de buitenkant harder als de binnenkant gaat. Bedankt ga het proberen op 175  25 minuten en een lading 160
op 30 moet het toch in 2 keer doen. Past niet meer als 6 muffinvorm in

4

Een keukenmachine met messen klopt er geen lucht in, dus daar kan het ook aan liggen. Je moet het echt kloppen met een klopper van bovenaf. Een handmixer is prima!!
Verder kan je echte oventemperatuur afwijken van wat je instelt. Dat is per oven echt verschillend. Ik heb daar toen voor een paar euro een oventhermometer voor gekocht bij de Blokker. Dat was bij mij echt de aanschaf waard!!

Succes bij je volgende cc's!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik gebruik de cupcakes mix van funcakes.
4 minuten mixen, 20 minuten in de hetelucht oven op 160 gr.
Lukt altijd en smaakt heerlijk. Meestal is de cake iets hoger dan het cupje, dan leg ik er even de broodplank op en worden ze plat, zodat ze makkelijk te bekleden zijn.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6 Laatst bewerkt door sypeyu (24-07-2009 09:13)

Klopte die met het mes klopte er geen lucht in. Dacht probeer het uit want vlgs mij is het niet met het mes en idd, maar daarna die met de soort klopper. Is er geen van bovenaf, maar wel een ding waarmee je slagroom klopt, maar draait rond die klopte er echt wel goed lucht in. Was ook te zien aan de binnenkant van het cakeje, maar weer midden niet helemaal gaar. Ik krijg ze wel hoog
dus dacht daarom ligt aan de temp.

Mirjam5 schreef:

Een keukenmachine met messen klopt er geen lucht in, dus daar kan het ook aan liggen. Je moet het echt kloppen met een klopper van bovenaf. Een handmixer is prima!!
Verder kan je echte oventemperatuur afwijken van wat je instelt. Dat is per oven echt verschillend. Ik heb daar toen voor een paar euro een oventhermometer voor gekocht bij de Blokker. Dat was bij mij echt de aanschaf waard!!

Succes bij je volgende cc's!