1

Onderwerp: Beginners vraagje

Hallo,

Ik ben (nog) niet zo'n held in taarten bakken, en ik kan geloof ik wel wat tips gebruiken. Heb bij de recepten wat lopen neuzen, en daar een taart bodem gevonden, een vulling en een toplaag.

maar is het dan de bedoeling dat je eerst de bodem bakt, vervolgens de vulling eroverheen ( nog in het taart blik? ) en dan daarover de toplaag?
Of moet je de vulling dan eerst harder laten worden?

Alvast bedankt.

2

Re: Beginners vraagje

http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

3

Dank je wel. ziet er erg lekker uit. Die ga ik zeker een keer proberen. Maar wilde nog makkelijker beginnen. dacht zelf aan een Moscovisch gebak, daarop op/in? bv een Aardbeienmousse en dan afwerken met een chocolade top. Kan dat? Of loopt dan alles in elkaar over?

Hoi,
Ik heb mijn eerste taart gemaakt met aardbeienkwarktaartvulling van Mona erin..en aardbeien op de kwark, en aan het eind marsepein op de taart.
Je kan bijv. wel doen aarbeienmousse in de taart en dan chocoladeganache als bekleding van de taart, of chocoladefondant.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

5

Na het kijken van het filmpje begint het kwartje geloof ik te vallen.
De taart wordt dus hoog, die snijd ik in delen, tussen de delen doe ik de aardbeienmouse en dan boven op de taart de chocoladeganache?

Dat gaat vast wel lukken :-)

6

mijn 1e was een biscuit met aardbeienjam en banketbakkersroom erin met een laagje marsepijn erver om te proberen.

7

ja idd je moet ff goed spitten op de site kom je veel dingen tegen kijk eens bij de faq in de linker kolom staan ook veel weetjes in.

8

Thanx voor de tip.
Ik ga morgen die van jou proeven, want die je gister had gemaakt zagen er ook veel te lekker uit.

9

hihi moet hem nog verder af maken maar dat gebeurd morgen ochtend. ben nog niet uit over de vulling moet wel een "veilige"vulling zijn ivm met de reis dus wordt iig geen slagroom of zuivel. zit te twijfelen tussen bokkepootjes of bastogne vulling.

10

Bastogne !! :D

11

haha die viel gisteren ook erg in de smaak geloof ik hihi