1

Onderwerp: plooien op de taart

Ik heb de vraag gekregen om plooien OP de taart te maken, niet gedrapeerd erlangs of van boven naar onderen maar ipv een strakke taart het geplooid erop...

ik schrik me gek omdat ik dacht dat het gedrapeerd moest.. en heb echt g

2

Re: plooien op de taart

Wel een foto, maar geen idee

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Dat lijkt me niet eenvoudig. Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik zou de plooien maken door een soort van 3D te puzzelen..

5

Als de foto van Katja is wat je bedoeld: zo te zien zijn die er plooi voor plooi opgelegd. Dus eerst een basislaag en dan de rest er overheen. Volgens mij lijkt het moeilijker dan het is!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Cakes by Petra schreef:

Als de foto van Katja is wat je bedoeld: zo te zien zijn die er plooi voor plooi opgelegd. Dus eerst een basislaag en dan de rest er overheen. Volgens mij lijkt het moeilijker dan het is!

Ja precies het is duidelijk te zien dat het er laag voor laag opgelegd is en de naden wat zijn weggesmootherd.

7

Nee die bedoelt ze niet ze wil zoiets als op deze foto maar dan minder geplooid en schuin van boven naar beneden :s

http://www.karenscakecreations.nl/fotos/plooien.jpg

En dat voor een taart op die ik een dag voor mijn vakantie  moet maken :o,
omdat ik haar graag wilde helpen omdat ze zaterdags 1 jaar getrouwd is en de bakker haar vorig jaar een totaal verkeerde taart gaf :(

Ze wil graag die plooien maar als het te moeilijk is hoeft het niet, maar ja nu heb ik mijn zinnen erop gezet he ;)

8

Is alsnog niet makkelijk hoor, maar je hoeft 'alleen maar' een rechte lap te maken en die te plooien langs de rand. Bovenop komt die andere taart, dus je hoeft in het midden niks te hebben... Lijkt me in ieder geval niet moeilijker dan een superstrakke afwerking van wit fondant...

't Is wel een supersjieke taart zeg! Ben nu al benieuwd naar jouw variant!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

het word niet deze taart hoor ;) ( ppfff gelukkig niet!)
Ze wil de plooirand op de bovenste taart ( stapel van 2) en daar komt ook een strik op dus die kan de randen mooi verbergen maar een hele klus...

want vouw je dan die plooien?!

10 Laatst bewerkt door e.b.m. (21-07-2009 09:23)

Ben zo blij voor je, dat je niet de HELE taart hoeft na te maken!!!! Pffjoeh, h

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11 Laatst bewerkt door Karen75 (21-07-2009 09:39)

e.b.m. schreef:

Maar goed, de plooien......: ik zou het eerst proberen op een minitaartje. Kijken hoe het valt. En volgens mij de plooien niet vouwen. Ze moeten er zelf in vallen. Wel wat goed leggen. (Net als werken met stof, dus de lap van onderen oppakken). En je fondant soepel houden. Hou je ons op de hoogte?

Veel succes!

oohh m

12

Als je goed kijkt hebben ze bij die taart steeds brede stroken gebruikt die elkaar overlappen. Dus niet de hele zijkant in een keer. Zo zou ik het denk ik ook doen, dan blijft het wat hanteerbaarder. Dan kun je zo'n stuk bovenaan een beetje rimpelen, op de taart leggen en dan het volgende er deels over.

Succes!

13

Petr@ schreef:

Als je goed kijkt hebben ze bij die taart steeds brede stroken gebruikt die elkaar overlappen. Dus niet de hele zijkant in een keer. Zo zou ik het denk ik ook doen, dan blijft het wat hanteerbaarder. Dan kun je zo'n stuk bovenaan een beetje rimpelen, op de taart leggen en dan het volgende er deels over.

Succes!

daar heb je een goed punt, ik zie het nu ook! en dan mooi tot bijna in het midden en daar dan de strik op :)

jjaaaaa nu zie ik het een stuk beter zitten, een beetje ala de witte rand van de assepoes taart ;)

14

Karen75 schreef:
Petr@ schreef:

Succes!

daar heb je een goed punt, ik zie het nu ook! en dan mooi tot bijna in het midden en daar dan de strik op :)

jjaaaaa nu zie ik het een stuk beter zitten, een beetje ala de witte rand van de assepoes taart ;)

wanneer moet je hem leveren ? ben heel benieuwd wat je er van maakt!

15

hij is voor vrijdag maar ze heeft zich bedacht ze vond strak wit toch wel erg mooi met een zilveren parelrandje ;)
niks zo veranderlijk als een mens!

16

Karen75 schreef:

ze heeft zich bedacht ze vond strak wit toch wel erg mooi

....en wat zei jij?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

17

ik zei dat dat idd wel erg mooi strak is bij een zilveren strik :D
straks de strik maken en ik heb vrijdag een makkie....wattoch niet vervelend is als je zaterdag op vakantie gaat!