1

Onderwerp: Help

Ik ben druk bezig met het maken van mijn dochters eerste verjaardagstaart voor morgen. Nu zit niet alleen het weer tegen (bbq in het park...) maar ook met bakken heb ik de 1 na de andere tegenslag. Nu heb ik de volgende vragen

1. In mijn enthousiasma heb ik de 1e taart afgesmeerd met nigella veilge chocomousse, wordt dit een probleem? De bovenkant heb ik niet afgesmeerd moet ik dit alsnog doen? En zo ja kan ik dit dan doen met gesmolten choco met een betje slagroom?
2.  Is echt een ramp. Deze heb ik gevuld met luchtig vanilletoetjes (ofzo) eerst vergat ik een dijkje te spuiten. Alles eraf geschept en toen erst een dijkje en opnieuw erop. Plots zag ik dat ik de tart op zijn kop had staan. Heb ik @$#@! de taart omgedraaid. Ja dat ging natuurlijk fout met deze toch al dunnen  vulling..... Ik heb het er weer een beetje ingpropt en er wat botercreme tegenaan gesmeerd maar de overgebleven dijken staan op breken.... Nu heb ik hem tijdelijk evn in de vriezer geparkeerd. Wat kan ik nu het beste doen? Is het een probleem wanneer het vanilletoetje in aanraking komt met fondant of marsepijn?

groetjes een wanhopige beginneling

2

Re: Help

Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Het toetje is toch niet heel erg vloeibaar?
Ik denk dat het wel goed zal gaan als je het goed afsmeert.

Als je de taart netjes hebt afgesmeerd blijft de marsepein beter plakken dus ik zou de bovenkant ook doen als ik jou was.

3

Re: Help

Dank voor je snelle reactie. Ik heb een dubbele laag botercreme erop gemeerd en ik gelof dat het nu redelijk goed is. Op hoop van zegen ga ik zo weer verder