1 Laatst bewerkt door San86 (16-07-2009 19:32)

Onderwerp: bonbonblocvulling loopt uit m'n taart.... HELP!

Met mijn bruidstaart bezig, valt niet mee......
Ik had net bonbonblocvulling gemaakt, met een reep bonbonbloc en slagroom en klopfix, maar het werd niet zoals slagroom, toen ik het geklopt had. Klopt dat of kan de verhouding slagroom-bonbonbloc verkeerd zijn geweest? Of had ik n

2

Re: bonbonblocvulling loopt uit m'n taart.... HELP!

Tja...ik heb ook een dijkje gemaakt bij de lemon curd....vond het toch iets te vloeibaar en om zeker te zijn kan een dijkje maken nooit kwaad.
Beter dat dan een verkwanselde bruidstaart!!!
Succes!

Suzanne

3

eerst slagroom verwarmd om de chocola te laten smelten?
toen in de koelkast goed af laten koelen en toen pas gaan mixen?
als je het zo hebt gedaan... weet ik niet goed hoe het kan dat het nog zo slap is.
als het zo dun is zou ik het niet eens gebruiken in een bruidstaart... zometeen lekt hij wel door!
toch maar een bakje almhoff chocomouse bij de winkel halen?

4

Echt heel goed af laten koelen. Ik ben voorheen ook ongeduldig geweest, o.a met chocolademousse. duurt erg lang voordat het een stevige mousse is geworden. Daarom begin ik nu eerst altijd met de vullingen..

5

Bedankt voor jullie reakties. Ik dacht dat het wel koel was, uit de koelkast, maar misschien niet koel genoeg?
En misschien had ik langer door moeten mixen.
Ik geloof dat ik gewoon nog een nieuwe taart maak, want ik heb ook nog pure chocolade erin gedaan (echt een dikke laag), en ik ben bang dat we dat straks niet fatsoenlijk doorgesneden krijgen. Zou toch ook zonde zijn, als wij daar samen romantisch de bruidstaart aan staan te snijden ;-)

6

Neejjj, moet echt in de koelkast.
En wat betreft die pure chocolade: een dikke laag is idd niet echt handig, dat wordt veel te hard en dan druk de heel de taart tot moes als je het wilt doorsnijden. Beter kleine stukjes strooien als laag of dunne sliertjes gesmolten choc spuiten.
He verdemme, zo blijf je wel bezig he?!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Ik had net de beschrijving niet bij de hand...niet handig, want ik heb dus eerst de bonbonbloc laten smelten en toen de slagroom erdoor gedaan. Nu is het nog best vloeibaar, zelfs na een zakje klopfix. Iemand tips of kan ik het weggooien?? :(

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

8

Als je er flink veel poedersuiker door doet, krijg je een soort van chocolade-creme. Niet wat je in je bruidstaart wilde maar wel lekker om in andere taarten te gebruiken (kun je in de vriezer bewaren). Voor de bruidstaart moet je denk ik opnieuw aan de slag.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

9

hihi, draadje van een week of 7 oud, denk dat de bruiloft al voorbij is!

wenko, heb je de bak in de koelkast gezet om op te laten stijven? volgens mij moet je hem daarna gewoon op kunnen kloppen.

10

Ha, ha lekker handig, dat had ik dus even over het hoofd gezien...

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

11

Ik heb er wat poedersuiker ingedaan zoals Anotschka adviseerde, en toen de bak een nachtje in de koelkast gezet, toen was hij erna wat steviger. Ik heb hem niet meer opgeklopt omdat ik bang was hem weer dunner te maken. Maar het smeerde best nog goed en smaakte heerlijk :) !

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.