1

Onderwerp: Koekjes Invriezen

Een vraagje, ik heb een enorme hoeveelheid koekjes gebakken met mijn zoon. Ik ga ze zometeen met icing en marsepein versieren, kan je de koekjes dan invriezen? Heeft iemand daar ervaring mee? Zo nee, dan maak ik mijn collega's en de BSO er blij mee en een gedeelte voor onszelf.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

Re: Koekjes Invriezen

Ik denk dat de koekjes taai en klef worden als je ze invriest. En zeker als je ze met icing versierd. Ik zou het zelf dus niet zo snel doen. Je kunt natuurlijk altijd proberen om 1 of 2 koekjes vandaag nog in te vriezen en ze er morgen uit te halen en dan kijken hoe ze zijn. Als ze dan inderdaad niet lekker meer zijn kun je ze altijd nog weg geven en als ze dan nog wel goed zijn kun je ze altijd nog invriezen. Succes! En laat even weten hoe het gegaan is!!!

3

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar lekker waren ze niet meer. ze werden er slap van. Het ongebakken deeg daarentegen kun je wel goed invriezen!

4

koekjes kun je niet goed invriezen, het deeg wel, maar gebakken zijn ze na ontdooien niet meer lekker.

Gewoon lekker versieren en je collega's en de BSO er morgen mee verblijden.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

5

Ze zijn wel versierd zo'n 5 weken houdbaar, dus je kunt er zelf ook nog voldoende van genieten.
Niet bewaren in een Tupperwarebak oid, maar in een gewone koektrommel. het vocht uit de koekjes moet eruit kunnen en kunnen vervliegen in de buitenlucht anders krijg je alsnog taaie koekjes.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

6

misschien hangt het van het recept af? Ik heb volgens mij in het boekje van Lindy smith gelezen dat het kon maar weet het niet helemaal zeker.
Nou das ook een atwoord waar je niks aan hebt :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

vind je topic beter tot zijn recht komen in een andere rubriek, dus

[move] ---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik had de koekjes allemaal al gebakken en het waren er best veel. Vanmiddag een gedeelte versierd en die hebben we met opa, oma en mijn zoon op gegeten. Vanavond de rest versierd en het resultaat plaats ik nog in de koekjes sectie. Ik zal eens kijken hoe lang ze in de koekjestrommel goed blijven. 5 weken versierd lijkt me wat lang, want de Kerst koekjes waren met glazuur al na 1 week een beetje taai geworden, zeker degene die versierd waren tov de niet versierde.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.