1

Onderwerp: Grrrrr marsepein!! Paars Paard met blommekes

Arrrgghhhh, geef mij maar fondant! Ik vind het z

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

2

Re: Grrrrr marsepein!! Paars Paard met blommekes

Vind 'm toch PRACHTIG!

Dat scheuren heb ik ook, dus ik lees mee!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

3

ik vind het een leuk taartje
ik zelf heb ook altijd ruzie met de marsepein oe het liever met fondant. Maar soms vind ik de kleur met marsepein wat mooier

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Ik vind het gewoon een leuke taart.
Heb nog nooit met fondant gewerkt, alleen met marsepein. Weet het verschil in werken dus ook niet.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

met alleen marsepein ook altijd scheurtjes nu half om half marsepein fondant en het gaat bij mij een stuk beter

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

mooie taart.:Y
ik had tot afgelopen week nog nooit met fondant bekleed en wat mij wel opviel is dat marsepein met zachtere hand behandeld moet worden. Niet te hard duwen met smooteren maar met kleine ronddraaiende bewegingen poetsen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

7

Geen tips, ik vind het ook niks, dat marsepein.
Maar je plaatje en de afwerking is wel helemaal super!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Wauw, wat een superleuke taart!

Ik vind je taart heel mooi,ik werk liever met marsepeijn,ik vind fondant te plakkerig,ik heb nooit last ven scheurtjes,allen 1 keer toen ik een dummy taart bekleed,en ik had de marsepeijn te lang open gelaten op de tafel uitgerold,toen was een beetje uitgedroogd,en ik gebruik ook altijd allen crisco op de tafel en geen poedersuiker.Ik hoop dat jij hier iets mee kan met mijn comentaar...

groetjes

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

10 Laatst bewerkt door Cornelia (12-07-2009 19:43)

Tja...persoonlijk werk

mijn taart is de moeite waard!

11

Vind hem wel mooi hoor.

Heb hier ook alleen nog maar met marsepein gewerkt.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

12

Heel vrolijk taartje, heel leuk gemaakt!!

13

hartstikke leuke taart! en de tip is crisco!

14

Hele leuke taart....:Y
Ik gebruik fondant met crisco..

15

Wauw, hij is wel erg gaaf......Maar ik kan me voorstellen dat je van die scheurtjes baalt, daar zou ik zelf ook van balen, vooral omdat jezelf weet dat het er zit, valt het erg op, waarschijnlijk valt het iemand anders niet op.

Zoals je al weet, werk ik ook alleen maar met marsepein en ook ik heb soms scheurtjes. Wat ik dan doe (en waarschijnlijk is dat niet de bedoeling!), is er een beetje met een nat bakkwastje overheen gaan.
En inderdaad zachtjes smooteren bij het aanbrengen.

Alvast gefeliciteerd met je zussie!

16

Hij is erg leuk!
Wel jammer idd van de scheurtjes.
Ik rol mijn marsepein altijd uit met poedersuiker, gebruik geen crisco. Ik heb nog maar een keer scheurtjes gehad en dat was met marsepein die ik al een hele tijd daarvoor gekleurd had (en dus uit de oorspronkelijke verpakking was). Nu bewaar ik het dus niet alleen in folie maar dan ook nog in tupperware, dan gaat het goed.

17

Super leuke taart zeg!

Had bij mijn laatste taartje ook wat scheurtjes en merkte dat ik ze met een heel heel heel klein beetje water iets weg kon smeren......heel voorzichtig...........zag er bijna niets meer van.

18

mooie taart  en ik kan mij voorstellen dat het scheuren een grrr moment opleverde.

had je vlak voor het uitrollen je marsepein gekleurd of had je het juist eerder gekleurd?

ik laat zelf pas gekleurde marspein minimaal een uurtje rusten voordat ik ga uitrollen. Marspein dat al  bijvoorbeeld al ruim een dag eerder gekleurd of kant en klaar gekleurd is, kneed ik eerst even een beetje soepel voor dat ik ga  uitrollen. 
Ik werk al een aantal jaren met de tafel zeil techniek. dat werkt perfect. Je moet het dan niet te dun uitrollen  Tijdens het loshalen van het zeiltje, rek je de laag marsepein nog een stukje mee :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

19 Laatst bewerkt door Plientje89 (12-07-2009 23:02)

Wat een mooi, vrolijk en kleurrijk taartje.

Ik werk zelf ook altijd met marsepein. Heb nog geen gekkigheid meegemaakt. En kan 'm heel goed tussen de 1 - 3 mm uitrollen en dan nog bekleden. Gebruik marsepein van de webshop 1:4. Wat ik wel al gemerkt heb is hoe lang ik het kneed. Hoe langer het is gekneed hoe warmer de marsepein gaat aanvoelen. Doordat die dan wat warmer word voelt die soepeler en is het bekleden ook makkelijker (vind ik). Maar heb nog nooit fondant gebruikt, dus kan het ook niet vergelijken. Krijg morgen voor het eerst mmf binnen van de webshop. Ben benieuwd...

20

wat een leuke taart. ik heb geen tips ivm de scheurtjes

Be in love with what you have

21

Bedankt allemaal voor de tips!

Het gekke is... ik heb het een dag ervoor gekleurd, voor gebruik goed doorgekneed, en crisco gebruikt! Dus ik snap er echt niets van :(

Mijn voorkeur gaat uit naar fondant maar ik heb vaker met marsepein gewerkt, en dit is eigenlijk de eerste x dat het zo gigantisch scheurt. Wellicht heb ik een slecht pakje marsepein te pakken gehad?

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

22

Ik vind de taart echt mooi gelukt!
Ik werk ook vaak met marsepein.
En wat ik geleerd heb op de workshop is dat je de marsepein niet te dun op de taart moet doen, want dan gaat die scheuren.
Ik heb nog nooit last van scheurtjes gehad.

23

Ik vindt hem wel heel mooi helaas geen advies werk zelf alleen met fondant tot nu toe maar ben wel van plan om met marsepein te gaan werken dus ik lees zeker mee :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

24

ik had dat ook met scheuren, maar ik heb wel gemerkt dat je heel lang van te voren moet kneden zodat het marsepein goed opgewarmd is en dus ook soepeler en dan niet te dun uitrollen en niet over de kanten heen trekken maar vouwen.

Mooie taart trouwens ;-)

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

25

haha grapig en ik werk liever met marsepein dan met fondant. ik kneed altijd wel 10 min. zodat ie niet meer zo droog aan voelt ;-) (ik gebruik de funcakes) suc-6