1

Onderwerp: Bitterkoekjes en amaretto?

Ook al ben ik op dit moment niet echt in taarten-stemming (zie op Babbel na het bakken mijn topic), ik heb voor de eerste week van april een bestelling voor een collega. Haar man is jarig en ze wil hem graag een taartje geven. Toen ik vroeg wat voor smaak of vulling ze wilde, zei ze: iets met bitterkoekjes en amaretto. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Tot nu toe heb ik altijd nogal standaardtaartjes gemaakt met jam- fruit- en botercreme vullingen gemaakt, dus ik kan wel wat hulp gebruiken :) Bedankt!

2

Re: Bitterkoekjes en amaretto?

Bijvoorbeeld de cake lichtjes besprenkelen met amaretto en bitterkoekjes door banketbakkersroom kruimelen? Ik heb ook wel eens gelezen dat men kant en klare bitterkoekjespudding als vulling gebruikte met botercreme-dijkje rondom om te voorkomen dat het eruit loopt...
Succes met je taartje en ook al staat je hoofd er niet naar, het geeft mischien ook even wat afleiding, probeer in deze nare tijd toch ook nog een beetje je 'gewone ritme-tje te houden...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Met die bitterkoekjespudding kant en klaar gaat goed hoor!!! succes verder...

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

4

Dat besprenkelen, dit zal vast een hele domme vraag zijn, maar hoe doe je dat?
ik probeerde het ook, maar direkt uit de fles lukte niet, dat werd een kliederboel, toen deed ik een beetje op een lepel en probeerde dat een beetje te "spetteren" maar dat werd ook niks, op de ene plek drassig kapsel en op de andere plek niets.
is daar een goede truc voor of moet ik dan meteen weer allerlei gebruiksvoorwerpen aanschaffen?

greetings, Natas

5

Ik denk dat de amaretto kwasten met je bakkwastje om mee in te vetten wel moet lukken toch?

Tot taarts, Yvonne

6

Of een scheutje amaretto door de botercreme???? Ik had laatst van Dr. Oetker amandel essence door mijn glazuur gedaan dat was ook erg lekker!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

of een torta amaretti, die maak je van gewone cake, besprenkelen met amaretto, ertussen mokka-room (slagroom met oploskoffie) dat ook aan de buitenkant, daarna de gehele taart "beplakken" met amaretti's (kleine knapperige koekjes die lijken op bitterkoekjes)

succes

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

8

Je vinger bovenop houden en dan heen en weer gaan met de fles dan komen er druppels uit en als je je vinger iets meer draaid dan komen er grotere druppels uit.
Hoop dat je het snapt :-)

Groetjes Carolien

9

Ik snap 'm helemaal, maar ga toch voor de veilige manier met een kwastje, voel me nu pas echt blond dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...

greetings, Natas

10 Laatst bewerkt door Jozien (21-03-2007 16:18)

ik gebruik meestal half suikerstroop half likeur (amaretto dus in dit geval). Dat giet ik eerst in een kopje en met een theelepeltje 'leg' ik steeds een beetje op de taart. dit zakt er dan langzaam in....

amaretti zijn idd lekker en lijken qua smaak goed op bitterkoekjes. Ze zijn alleen knapperig en bitterkoekjes taaiig. Ik denk dat je voor de vulling ook het recept voor bokkenpootjesvulling kunt maken en de bokkenpootjes vervangen door

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Mijn taart is nogal hoog uitgevallen, dus alleen bitterkoekjespudding is denk ik een beetje karig als vulling. Iemand nog ideen voor de tweede laag?

12 Laatst bewerkt door tom poes (03-04-2007 18:11)

2x een laagje bitterkoekjespudding kan natuurlijk ook! Of de 2e laag slagroom met klopfix, of iets met chocola, pralinechocoladepasta dun laagje...?

Tot taarts, Yvonne

13

tweede laagje met gesmolten chocolade bestrijken en even hard laen worden. Dan wordt je taart niet nog hoger en zit er een lekker knapperig laagje tussen.
Ik doe mijn taarten ookwel besproeien ik heb gewoon bij Xenos een heel klein plantenspuitje gekocht even een keer in de vaatwasser en dan je drank/siroop erin en spuiten maar!
Sterkte!

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*