1

Onderwerp: Dit is ronduit BELACHLIJK!!!!!!!!!!

Beste mensen,

Weten jullie wat de inkoopprijs van fondant is voor wederverkopers?
Nou ik schrok er wel van hoor even mijn hartje luchten hier bij mijn medebaksters.
Voor een emmer fondant van 5 kilo betalen ze €19.-
Bij Planet Cake verkopen ze hetzelfde emmertje voor €30.-
En bij Cake du Fortin in Den Haag zelfs voor €35.-
Moet je eens nagaan hoeveel winst ze maken op een taart of uberhaupt zo een emmertje fondant.
Dit kan toch niet!!!!!!!!

Zucht zucht zuchtttttttttttttttttttttt

2

Re: Dit is ronduit BELACHLIJK!!!!!!!!!!

Bij de webshop van deze site is het trouwens ook hetzelfde verhaal............

3

ik ben 25 euro kwijt voor 5 kilo
maar dat het voor inkoop goedkoper is van dat wist ik wel
dat is met alles dit valt nog mee

4

Is eigenlijk heel normaal toch je betaald die mensen ook loon voor het inpakken, verzenden,administratie enzo!! (plus bij deze webshop hier de goede service) En een biefstukje in een restaurant is ook veeeeel duurder dan dat je hem zelf maakt!!! Ik maak mijn fondant vaak zelf en het is best een werk,maar dan is ie inderdaad goedkoper. Maar uit gemak bestel ik hem ook wel eens en dan valt de prijs mij toch heel erg mee hoor!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5 Laatst bewerkt door belluna (16-03-2007 11:18)

Wel Miepie, dan begin je toch je eigen bedrijfje ;) fondant aan 20 euro, waar bij Miepie!

die ene euro volstaat voor de tijd die je in de bestelling stopt, de sociale lasten enzo, en voor je brood op tafel, niet Miepie ?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Dat is een hele normale verhoging hoor.
In vrijwel elke winkel (voor welk product dan ook) betaal je zo'n 2 tot 2,5 keer de inkoopsprijs, dus ik vind het niet zo vreemd.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

7

Die inkoopsprijs die jij ziet is dat alleen puur de inkoopsprijs (van bijvoorbeeld de fabriek) of de inkoopsprijs waar alle andere kosten bijgerekend zijn? Mijn beren zijn ook heel goedkoop, inkoop alleen dan komen er verzendkosten, invoerrechten etc. bij...tegen de tijd dat ik ze binnen heb, hebben we het al over een andere prijs. Daar moet dan mijn winst/loon etc. bovenop...dan zit je ook al gauw aan 2,5 % meer. En wat Petra zegt, zoveel is het niet. Het is een vrij normale verhoging.

Als bedrijfje kun je bij Bakels ook rechtstreeks inkopen hoor. Tegen een lagere prijs dan bij Planet, maar vergeet niet dat je minimaal 100 kg. moet afnemen. Als je die opslagruimte hebt en je hebt zo'n hoge fondantomzet dan is het de moeite waard. En anders kun je beter iets meer betalen en het niet hoeven weg te gooien als het over datum is. Bij ACDS is de emmer fondant iets van 26 euro.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

9

Bij taart en Trend koop je een emmer van 5 kilo voor 17,50!

het is gewoon even zoeken, maar de zaken moeten ook hun loon hebben....

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

10

sorry ik bedoel Taart Decor en Toys.....maar het bedrag klopte wel hoor.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

11

ALs je een taart maakt op bestelling dan vraag je toch ook niet 12 euro voor een taart van 25 personen ??
Ik neem aan dat je het dan ook fijn vindt om helemaal uit de kosten te zijn en er ook nog wat aan over te houden om nieuwe spulletjes te kopen ?
Ik vind het dus heel normaal dat inkoop een ander verhaal is dan verkoop.
Wat denk je dat een tosti inkoop kost  en wat je betaald in een restaurant..............

12

ik betaal geloof ik hier in de buurt iets van 5,50......ik vind het wel mee vallen

13

Ik vind het niet zo raar, de mensen maken toch ook kosten, je moet er maar niet bij stil staan.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

14

Ik vind het ook normaal dat mensen eraan moeten verdienen, maar heb wel besloten dat voor het versieren van taarten met marsepein gewoonweg niet te betalen is. Ik blijf dus maar bij het zelfgemaakte glazuur en zal misschien wat kleurstof kopen hier in de stad. Daar komt gelukkig bij dat ik glazuur toch lekkerder op taart vind dan marsepein.

15

sja, ik vind eigenlijk ook dat het logisch is dat wederverkopers het niet voor inkoopsprijs verkopen. Maar eigenlijk vind ik fondant als product erg duur als je eens kritisch kijkt naar de ingredi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!