1

Onderwerp: Rolroosjes op boltaartje?

Ga weer een taartje maken, dus de vragen borrelen spontaan naar boven. Wil een boltaartje maken met rolroosjes (marsepein). Hoe kan ik deze het beste vast"plakken" op de taart? Of rollen de roosjes meteen naar beneden? Dan doen ze hun naam wel eer aan in ieder geval...:lol:

2

Re: Rolroosjes op boltaartje?

Dotje icing dan zitten ze zeker vast, maar waarschijnlijk is wat tyloselijm ook al goed, hangt een beetje van de grootte van de roosjes af....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik heb er pas nog een gemaakt waar ook bloemen op gingen (zie parade van vorige week), maar ze bleven zonder wat gewoon vast zitten! Zeker met deze temperatuur plakt marsepein al vanzelf!

4

InekeGoe schreef:

Ik heb er pas nog een gemaakt waar ook bloemen op gingen (zie parade van vorige week), maar ze bleven zonder wat gewoon vast zitten! Zeker met deze temperatuur plakt marsepein al vanzelf!

Heb je taart opgezocht, zag er erg mooi uit! De rolroosjes die bovenop mijn bolletje komen zullen wel blijven zitten (hoop ik). Maar ik ben bang dat de exemplaren die ik op de zijkanten plak naar beneden komen...