1

Onderwerp: Bakken in Action bollen

Heb bij Action een rvs bol van 15 cm gekocht. Nu een paar vraagjes. Vetten jullie de bol gewoon in met bakspray? Tot hoe ver vul je de bol en hoe lang bak je het hele gebeuren? Heb biscuitmix van de webshop.

2

Re: Bakken in Action bollen

ja, zeker goed insprayen!
een bolletje van 12 cm vul ik altijd met 66 gram mix en 1 ei.
dus iets meer, is alleen een beetje lastig met het ei. misschien 2 eieren en 132 gram mix en nog een klein vormpje erbij vullen?
je vult hem tot ongeveer 2/3 cm onder de rand.

3

Ik vet het bolletje goed in met boter en klop er dan een dus laagje bloem in.

4

ik ben nu aan het proberen hoe het gaat met de hoeveelheden die Chantal1980 neer heeft gezet , -puntje van mijn combiding is dat het lampje t niet meer doet dus ik kan niet zien of het eroverheen gelopen is :P haha
nog 13 minuutjes en dan weet ik het hihi

5

het is gelukt :D ze zijn prachtig

ik had trouwens chocoladebiscuitmix en heb 130gram mix 2 eieren(m) en 40 cc water gedaan

6 Laatst bewerkt door MirandaB (01-07-2009 19:28)

Yvon478 schreef:

het is gelukt :D ze zijn prachtig

ik had trouwens chocoladebiscuitmix en heb 130gram mix 2 eieren(m) en 40 cc water gedaan

Dan hou ik die verhoudingen ook maar aan, denk ik. Had jij het bolletje ook tot 2/3 gevuld zoals Chantal 1980?

7

haha dat overstromen is bij ons ook altijd een verassing :lol:
het lampje doet het ook niet. ik merk het als het begint te stinken...
ben blij dat ik je een goede tip heb gegeven ;)
al rijst chocobiscuit niet zo hoog als gewoon biscuit.

8

nou ik heb eigenlijk gewoon het beslag over 2 bolletjes verdeeld , en toevallig was ik errug slecht met breuken op school dus op goed geluk gedaan :D

9

Yvon478 schreef:

en toevallig was ik errug slecht met breuken op school dus op goed geluk gedaan :D

Dat was idd ook niet mijn sterkste kant op school. Ik ga dit weekend maar gewoon proberen en ik zie wel waar het schip strandt (of niet natuurlijk)...:D