1

Onderwerp: Saroma pudding

Ik lees wel eens dat mensen saromapudding gebruiken als vulling, hoe doe je dat?????

2

Re: Saroma pudding

Ik zag dat je nog geen antwoord hebt gekregen... Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik vermoed:

Eerst de pudding maken en laten opstijven in de koelkast. Als het stijf is je kapsel er mee vullen en terugplaatsen in de koelkast. Marsepein/fondant uitrollen, taart eruit en bekleden, in plasticzak en terug in koelkast. Versieringen klaar maken, op de taart leggen en dan in de koelkast bewaren (weer in die zak).

Als je de taart te lang buiten de koelkast houdt, zakt de pudding in en krijg je een papje.... De plasticzak is nodig om je taart tegen het vocht in de koelkast te beschermen.

Groetjes Evelien

3

Re: Saroma pudding

ik doe wel eens wat saroma door de slagroom kloppen inplaats van klopfix niet teveel dan wordt ie echt stijf maar net genoeg om het smaakje te krijgen!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

Re: Saroma pudding

Een makkelijke manier om je vulling met saroma en slagroom te maken:
klop je slagroom stijf (met of zonder suiker net hoe zoet je de vulling wilt hebben, ik persoonlijk vind t zonder suiker zoet genoeg)
maak het pakje saroma aan met ongeveer 60 ml water
roer meteen een grote lepel van je slagroom door het saroma papje
en voeg vervolgens de rest van de slagroom toe
Daarna wel meteen op je taart verwerken.

omdat je bij saroma uit zoveel smaakjes kan kiezen is het wel een makkelijke en altijd andere oplossing dus ik gebruik m veel, vooral voor kindertaarten.

Groetjes,
Judith

Groetjes!  Judith

5

Re: Saroma pudding

Ik heb op mijn cupcakes een botercreme gebruikt met een klein beetje saromapoeder erdoor. Dat ging ook goed hoor.... het bleef goed stevig..

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Re: Saroma pudding

ik voeg altijd een beetje gelatine toe aan de saromapudding, dan blijft hij lekker stijf.

7

Re: Saroma pudding

wat ook heel lekker is:

1 pakje vanillepudding,
60 g suiker,
5 dl melk volgens de aanwijzing op de verpakking een pudding bereiden,
laten afkoelen en zo nu en dan roeren
250 gr zachte boter romig roeren, de pudding er met en lepel tegelijk door roeren.

klaar is je vulling.
en je kan alle smaken pudding wel gebruiken.

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery