1

Onderwerp: Een paar vraagjes...

Hoi

Ik ben vrij nieuw hier, heb ondertussen al 2 taartjes gemaakt om eens te proberen en een hoop CCtjes :D

Ik heb toch nog een paar vraagjes waar ik last mee had.. Wanneer zetten jullie de taart om een kartonnetje (zo'n pizzadoos dat mooi ingepakt is e.d...)??
Is dat al als jullie ze beginnen bekleden en versieren?

En hoe lang op voorhand kan je een taart bekleden? Bewaar je die dan in de ijskast of in de vriezer?

En wie kan me zeggen hoe ik zo'n ruitjesprint (voor bv een kussen) in de fondant krijg? :)

Sorry voor de vele vragen hoor.. maar moet vanavond een taart maken voor mn vriend zijn grootmoeder die vandaag verjaart en zou het graag zo goed en mooi mogelijk doen..

Alvast bedankt!

2

Re: Een paar vraagjes...

hallo,

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden...

Ik zet de taart al meteen op een taartkartonnetje, daarna bekleed ik m en versier in m.
Als dat versieren gedaan is schuif ik mijn taartje in de doos.

Ik bewaar mijn taart eigenlijk nooit in de koelkast als het niet nodig is, aleen als ik er vers fruit in heb zitten dus :)
Ik weet dat je de taart wel kan invriezen maar zelf doe ik dat nooit dus daar kan ik je verder niet mee helpen...(ik denk dat je er met de zoekfunctie wel een aantal topics over kan vinden)

Over de ruitjes;
ik weet dat er een tool voor is maar ik doe het zelf met een ijzeren stripje of een lineaal.

veel succes met je taart!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

Voor die vierkantjes of je het kussentjespatroon is een tool te koop in de webshop. Heb nu even niet de fut om te gaan zoeken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door birgitta (29-06-2009 19:12)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093

Het is deze patchworkcutter.
Ik heb hem zelf ook, maar het is heel moeilijk om het op de taart te drukken.
Met een liniaal vind ik het gemakkelijker :)

Hier een filmpje ervan.
http://www.youtube.com/watch?gl=NL& … rY5bXApcsE