1

Onderwerp: hoe bewaren

ik ga vrijdag een taart maken met after eight vulling en bedekt met chocolade ganache.

nu wilde ik vragen hoe je die het beste kan bewaren.

ik de koelkast of in de kelder met folie erom of ergens anders?

groetjes esther

2

Re: hoe bewaren

Sja, de after-eightvulling is met slagroom, dus ik zou die in de koelkast bewaren; maar dat doe ik sws vrij snel, dus dat zegt weer niet veel :S Hoe koud is het het in de kelder en hoelang moet je hem bewaren vanaf vrijdag?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

nou het is meer een kelderkast.dus het is niet echt fris/koel daar.
en ik wil hem wel zeker 2 a 3dagen bewaren,want hij komt toch niet in 1 keer op.

groetjes esther

4

Dan zou ik hem persoonlijk toch in de koelkast zetten, vanwege de slagroom. Ik weet dan weer niet hoe ganache zich in de koelkast houdt :S (heb ik nog nooit over een taart gedaan). Iemand anders misschien??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi,

Omdat je vulling slagroom is ( gedeelte ) zou ik dus denken om hem ook in de koelkast te bewaren, maar aan de andere kant kan het zijn dat je chocolade ganache doordat je hem in de koelkast bewaard waar het zo koud is misschien uitdroogd, daarom zet ik de taart in een taartdoos in de garage of bij ons op zolder waar de verwarming niet aan staat, verder vul ik mijn taart met chocolade mouse.

Laat je wel even weten of de chocolade ganache gelukt is ? Want we hadden al uitgebreidt gemaild.

Succes en veel plezier met maken.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

dank je wel allebei.

en manika ,dat zal ik zeker doen.

groetjes esther.