1

Onderwerp: 1e Bestelling: muziektaartje

Dit is mijn 1e bestelling: een muziektaartje voor een meisje wat 15 jaar word. Op de foto lijkt het taartje wel blauw, maar het is paars. Moet nu nog een grotere maken en die moet roze zijn en ook met muzieknoten. En daarna stapelen! Die komt later in de taartenparade.
http://i41.tinypic.com/2lxawdh.jpg
http://i41.tinypic.com/2jg4d2d.jpg
Groetjes en bedankt voor het kijken!;)

2

Re: 1e Bestelling: muziektaartje

Leuk ontwerp zeg.
Lijkt de marsepein nou zo dik bovenop in de punten?

3

Het ontwerp vind ik inderdaad ook leuk. Ik weet niet voor wie je deze bestelling maakt (familie of vreemden?), maar ik zou toch nog een keer naar de afwerking kijken.

"They claim everyone was born, but I don't recall it. Maybe I was having one of my blackouts "

Ik deed altijd de marsepein te dun en dan ging het scheuren enz. Kreeg ook nooit zo'n lap er netjes omheen, want het was dan te slap. Heb het nu inderdaad iets dikker gedaan. Maar naar mijn idee is het niet TE dik......En wat is er met mijn afwerking?  Wil dan ook graag TIPS horen.....
Voor degene die ik het heb gemaakt heb ik gewaarschuwd dat ik geen prof ben en dat ze ook wat foutjes enz. kan ontdekken. En dan? Ik heb er plezier in en oefening baart kunst toch? Het is mijn 9e taartje! :/

5

Hoi Nathalie,

Ik vind het ook erg dik ogen de marsepein. Dus veel oefenen met het bekleden van taarten. Voor wat betreft de afwerking wordt denk ik bedoeld dat alles er een beetje rafelig uitziet. Daarnaast deuken onderin en de cijfers zijn nogal verschillend in grootte. Maar gelukkig heb je je tegenover de opdrachtgever niet voorgedaan als een prof en zou er dus niets aan de hand zijn. Ben natuurlijk wel benieuwd naar het totale resultaat. Gewoon in de parade zetten, want alle reacties zijn positief bedoeld en om te leren.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

leuke taart , hoe he je die muziek noten gemaakt ?
die punten lijkt me erg moeilijk , ik heb het nog nooit gedaan , voor een 9e taart en dan al punten durven maken .. knap hoor!

is het een "echte " bestelling van een wild vreemde of ken je de persoon ?

7

Wel een leuke taart, kleur lijkt me erg mooi.
Ben het wel met Lucy eens, noten en punten lijken erg dik.
Ik ben ook nog niet zo bedreven hoor, dus vind het moeilijk om commentaar te leveren, want bij mij gaat het ook niet altijd even perfect als ik zou willen.

Groetjes Ingeborg

8 Laatst bewerkt door Nathalie1973 (27-06-2009 20:48)

Die punten, dat is echt niet moeilijk. Heb al 2 andere ook al zo gemaakt. En die muzieknoten komen uit de siliconenmold. Dat is dus er alleen maar indrukken en eruit wippen en opplakken. En die dikte van de muzieknoten; daar kan je dus niks aan doen :S

En ik ken de persoon zelf wel, maar het is geen familie

10

Vind het een erg lief taartje en knap, die punten (staan nog op mijn verlanglijstje om te doen).

Als je vraagt om tips qua afwerking dan zou ik zelf denken aan een randje langs de onderkant van de taart, dat werkt altijd erg mooi af (al vind ik dat je wel een strakke onderkant hebt hoor, chapeau!).
Dikte van marsepein kun je gewoon oefenen door veel te doen. Wat ik sowieso bij de punten zou doen/hebben gedaan is even met een tooltje of vinger langs de randjes om de rafeltjes weg te werken.

11

Leuke kleur, mooie muzieknootjes!!!

12

harstike leuke taart geworden

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!