1

Onderwerp: kan ik het aandurven om het in de koelkast te zetten?

ik heb al even de zoekfunctie geprobeerd, maar daar bleek ik niet o'n held in te zijn. Voor morgen moet ik een bruidstaart maken, wit met roze roosjes (allemaal marsepein) En de taart moet gedust (schrijf je dat zo?) worden. Ook moeten er van die zilveren kraaltjes opkomen.
Nu heb ik de taarten met de blanke marsepein bekleed. Kan ik zonder doorloopgevaar mijn roosjes erop leggen? En kan ik ze al dusten? En de zilverpareltjes erop doen? Het is zo'n lekker gevoel als je helemaal klaar bent, en morgen niets meer hoeft te doen! Maar eigenlijk durf ik het deze keer niet zo goed. Bij een verjaardagstaart zet ik 'm zonder nadenken met alles erop en eraan in de koelkast....

b.v.d.!

2

Re: kan ik het aandurven om het in de koelkast te zetten?

zilverpareltjes geven enorm snel af als het al iets te vochtig is in de koelkast.

3

dan ga ik met die pareltjes nog maar even wachten! En de rest, weet iemand dat?

4

ik zou er zelf niet voor kiezen om het in de koelkast te zetten. liever in een koele donkere kelder ofzo (als je die hebt). de pareltjes geven inderdaad heel erg af dus daar zou ik sowieso mee wachten. en volgens mij marsepein ook als het vochtig wordt en dat wordt het ind er koelkast natuurlijk.

maar bij verjaardagstaarten doe je het wel schrijf je, heb je daar dan niet gemerkt dat iets ging uitlopen met de kleuren?

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

5

dwirp schreef:

ik zou er zelf niet voor kiezen om het in de koelkast te zetten. liever in een koele donkere kelder ofzo (als je die hebt). de pareltjes geven inderdaad heel erg af dus daar zou ik sowieso mee wachten. en volgens mij marsepein ook als het vochtig wordt en dat wordt het ind er koelkast natuurlijk.

maar bij verjaardagstaarten doe je het wel schrijf je, heb je daar dan niet gemerkt dat iets ging uitlopen met de kleuren?

nee, heb ik eigenlijk nooit gemerkt, maar dat waren altijd best gekleurde taarten, dus dan valt het ook minder op als bij een witte

Nou ga ik misschien een hele domme opmerking doen.....(heb per slot van rekening ook een beetje vage haarkleur... ;) ) maar je kunt ook een stukje marsepein met een beetje roze (of een bloemetje) in de koelkast leggen. Dan zie je na een tijdje vanzelf wat het doet! Of zeg ik nu echt iets doms? 't Is maar een gedachtenkronkel...!
(Enne, wel showen h

7

Mieke Verheij schreef:

Nou ga ik misschien een hele domme opmerking doen.....(heb per slot van rekening ook een beetje vage haarkleur... ;) ) maar je kunt ook een stukje marsepein met een beetje roze (of een bloemetje) in de koelkast leggen. Dan zie je na een tijdje vanzelf wat het doet! Of zeg ik nu echt iets doms? 't Is maar een gedachtenkronkel...!
(Enne, wel showen h

8

Zolang je taart in de koelkast staat gebeurt er waarschijnlijk niks, het 'gevaar' zit 'm in het eruit halen. Dan krijg je net als met je glaasje koele limonade dat je taart vochtig wordt en doordat het temperatuurverschil met dit lekkere warme weer groter is ook meer vocht / condens. Dat moet je zien te voorkomen. Dus de koelkast op zijn warmst. Als je de taart eruit haalt die dan naar het koelste plekje dat je kunt vinden en de tafelventilator erop om 'm droog te blazen! En dan moet het volgens mij allemaal best meevallen, ik zou het aandurven om 'm helemaal af te maken :Y!
[sub](geen garantie komen halen h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kan ik het aandurven om het in de koelkast te zetten?