1

Onderwerp: koelkast

Ik had een mooie openstaande bloem gemaakt (fondant + tylose) de punten stonden mooi omhoog. Doordat het lekker weer was durde ik de taart niet buiten de koelkast te bewaren omdat er ook slagroom in zat. Mijn koelkast stond op 7 graden, dus heb ik hem de hele nacht in de koelkast gezet. Komt ik vanavond thuis is , ligt de bloem plat op het fondant ??? De taart ziet er verder goed uit, heeft geen condens.
Hoe kan dit ?????

2

Re: koelkast

Hoe lang had je 'm laten drogen voor die op de taart ging?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

1 dag, is dat te kort ??

4

Hoi, ik had een ingezakte strik. Ik heb 'm opnieuw in de koelkast gedaan met proppen papier tussen de lussen en die haal ik er nu op het laatste moment pas uit. Ik heb hem alleen met alufolie omwikkeld, dus niet in plastic ofzo.

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

oke ga ik dat ook proberen, ronde de 7 graden is dat koel genoeg voor een taart in de koelkast ???? Dank jullie ......

6

Ik laat het decoratie dus langer harden als het moet blijven staan. En doe die ook niet in de koeling. Die zet ik er het laatste moment pas op. Fondant en marsepein trekken toch vocht aan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.