1

Onderwerp: opstaande letters "HOE BEVESTIGEN"?

ik heb 2 letters 9 cm hoog van fondant en die wil ik bovenop een taart zetten. Ik heb ijzerdraadjes erin gestoken, en ik weet dat ik het in een rietje moet stoppen, maar hoe voorkom ik dat ze omvallen?

2

Re: opstaande letters "HOE BEVESTIGEN"?

Hoi Monique, ik heb laatst de M van mijn taart en de loodzware letters KOOS van de Golftaart met candy melt vastgeplakt aan de taart, stond echt als een huis! Veel beter dan royal icing, candy melt droogt in een ogenblik en is ook niet meer los te krijgen ;) :-D

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Als je liever ijzerdraadjes wilt gebruiken: stop marsepein/fondant in een rietje, steek die in de taart en steek je ijzerdraadje daar weer in. Moet wel je ijzerdraadje stevig genoeg/lang genoeg zijn...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4 Laatst bewerkt door monique53 (20-06-2009 07:42)

Lara M. schreef:

Hoi Monique, ik heb laatst de M van mijn taart en de loodzware letters KOOS van de Golftaart met candy melt vastgeplakt aan de taart, stond echt als een huis! Veel beter dan royal icing, candy melt droogt in een ogenblik en is ook niet meer los te krijgen ;) :-D

Sukses!

dat klinkt goed, maar what the hell are candy melts?

5

zie webshop, chocola in verschillende kleuren verkrijgbaar, en makkelijk te verwarmen/smelten en stolt heel snel, geschikt om chocolollys bijv mee te maken

6

Brigitte schreef:

zie webshop, chocola in verschillende kleuren verkrijgbaar, en makkelijk te verwarmen/smelten en stolt heel snel, geschikt om chocolollys bijv mee te maken

ik dacht al dat dat het was. Dus eigenlijk is het gewoon een beetje chocolade smelten en dan daarmee plakken. Ik ga het proberen.

Bedankt allemaal