1 Laatst bewerkt door Marlies-d (19-06-2009 11:24)

Onderwerp: Even snel hulp nodig

Ik ben bezig met een jungletaartje. Nou heb ik een gewone 24 cm basistaart en daar wil ik een klein taartje van ca. 10 cm op zetten als heuvel met daarop weer een van de jungledieren. Daarnaast wil ik een rolletje maken van cake met fondant en die tot een boomstam verwerken.

Is het verstandig onder dit kleine taartje en/of het rolletje een kartonnetje te doen en die te stutten of zou dat niet nodig zijn? (heb wel alles in huis maar kan hem dan natuurlijk niet meer in 1 keer bekleden maar moet beide stukjes apart bekleden en dat lijkt me minder mooi maar ja stevigheid is even belangrijker want hij gaat vandaag de vriezer en en wordt dan maandag gegeten)

Graag jullie hulp want weet even niet hoe ik nu verder moet.
Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Marlies

Re: Even snel hulp nodig

Ik zou er voor de zekerheid een kartonnetje onder leggen.
Ben benieuwd, wel showen hoor!

Succes ermee

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

3

ik heb er nog geen ervaring mee, had je graag geholpen met advies.

Groetjes, Dorothea.

4

Heb een alternatief gevonden voor de boomstam. Die bestaat nu uit 2 bokkenpootjes met een dun laagje fondant. (past goed bij de vulling ;) )

Het andere cakeje is zo licht die heb ik er toch maar zo opgezet. Wel zo makkelijk met aansnijden. Hoop maar dat het goed gaat maar hij is lichter dan de olifant die op de taart komt en die hoefde ook niet gestut te worden begreep ik....

Groetjes Marlies