1

Onderwerp: Idee voor kraamgebakje/-cake/-soesje/...

Hallo creatievelingen,

Op dit moment ben ik 35 weken zwanger van een zoontje, en ben er nog niet uit wat ik als 'beschuit met muisjes' alternatief op tafel ga zetten voor de visite.

Bij de geboorte van mijn dochtertje had ik een heleboel diepvriessoesjes gekocht, en deze in gesmolten witte chocolade gedoopt en daarna in de roze muisjes.
Ik heb ze gelijk weer in de vriezer gelegd, en kon ze dus als er visite kwam, zo uit de vriezer trekken. Werkte perfect en de reacties waren erg leuk!

Maar nu wil ik deze keer eigenlijk iets anders doen, maar kan er niet uit komen wat... Ik ben nu sinds kort ook begonnen met taarten versieren met marsepein, en zou daar wel wat mee willen doen met cupcakes (heb ook zo'n leuke standaard om de cc's in op tafel te zetten). Maar ik zou wel graag binnenkort dingetjes gaan maken, en dit 'klaar leggen' in de vriezer. Zou ik cc's of muffins nu al kunnen bakken en versieren en dan invriezen? Of hebben jullie nog andere leuke ideeen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

2

Re: Idee voor kraamgebakje/-cake/-soesje/...

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja hoor, je kunt cc's prima maken en invriezen, is geen enkel probleem.

Er schijnt altijd wel ergens de zon

3

Nennie schreef:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja hoor, je kunt cc's prima maken en invriezen, is geen enkel probleem.

Dank je wel!
En hoe maak je de versiering dan het beste vast aan de cc? Met een beetje botercreme?

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

Bij de howto's vindt je ook tips....volgens mij is het gewoon idd de bovenkant met botercreme afsmeren..laagje of fondant erop en dan versieren.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

5

Hallo Poezzie,

Ik heb je berichtje even verplaatst naar de vragenrubrieken. Ik de show-off horen alleen foto's van je creaties :)

idd, botercreme kun je gebruiken, maar ook jam of chocopasta!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Gefelciteerd met je zwangerschap.

je kunt fondant ook vastplakken met een beetje witte chocoladepasta, hoef je niet perse botercreme te maken.
De cucpakes kun je nu al bakken en versieren en dan invriezen. De versiering kun je ook maken en bewaren in een afgesloten bak (bv Tupperware).

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.