1

Onderwerp: ei nog goed of niet?

Mijn zoontje van 2 had deze week een ongekookt ei te pakken en dacht, dat hij die wel kon tikken en pellen zoals een gekookt ei, dus dacht ik, daar bak ik wel een taartje van, maar gisteren was dat niet meer gelukt en dat ik dus net het deeg maakte, zaten er kleine gele klontjes in van het eigeel. Is het ei dan nog wel goed geweest? Ik rook niets vreemds...
Het is ook niet zo gerezen als anders; dus ik sta in dubio. Wie o wie kan me hierop antwoorden?

Groetjes, Dorothea.

2

Re: ei nog goed of niet?

Als het ei niet goed was geweest zou je dat echt wel gezien en geroken hebben hoor: het eigeel is dan echt h

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Bedoel je van de week als in maandag/ dinsdag/ woensdag? Dan zou ik het ei niet meer gebruiken als ie uit z'n schilletje is!

4

Geen idee maar zou het risico niet lopen. Zeker niet gezien de kosten van een ei...

Groetjes Marlies

5

Nee ik zou hem gewoon weggooien, zou het risco niet willen lopen om mijn hele taart te verprutsen voor 10 cent

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Nee, ik had hem ook direct weggegooid. Rauw ei vertouw ik niet, tenminste niet op deze manier!

7

Het kan dat het dooier een beetje uitgedroogd was, dan wordt het ook een beetje harder. Maar als het echt niet meer goed zou zijn geweest, had je het absoluut geroken!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8 Laatst bewerkt door kokkie (19-06-2009 18:17)

hahaha, wat ben ik dan toch een avonturier he! Ik hou wel van een gokje! Nee hoor, alle gekheid op een stokje: ALS het ei al niet goed was geweest (wat ik echt niet denk) is het nu toch hartstikke gaar gebakken? Toch?
Ik zou hem niet meer weggeven of zo maar voor mezelf zou ik het echt wel durven hoor....
En anders eten de vogels morgen lekker bij jou in de tuin!

Groetjes Wendy

9

hij was voor ons zelf en tegen de tijd dat de eersten zeiden, dat ze het niet zouden doen, was hij al gaar en leek verder goed, (stukje korst geproefd) en vanmiddag al meteen meester gemaakt, omdat MIJN MAN MET EEN NIEUW CONTRACT THUIS GEKOMEN IS!!! Hij heeft dus eindelijk weer werk!

Groetjes, Dorothea.

10

Wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd.

Groetjes Marlies

11

Heel hartelijk gefeliciteerd!!
En: leven jullie nog na de taart?

Groetjes Wendy

12

hahaha tja dan moet je hem niet proberen nu ziek te maken met je taart met een ei wat ik niet zou vertrouwen.... ;)

gefeli hoor!!

groeten, Bianca
TAART in huis

13

nou, we leven nog hoor, leuk jullie reacties te lezen en bedankt voor de felicitaties.
het taartje smaakte prima en we hebben daar helemaal geen problemen mee gehad.

Groetjes, Dorothea.

14

ZUS, onwijs gefeliciteerd!!!

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:kTcQYzYPH2-pNM:https://is7.eporia.com/company_141/196868.jpg

(doe je dat bij de grootnieuwsradio-taart niet? hihi)

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk