Onderwerp: help,plaatje plakt!

hoi allemaal,

ik ben nieuw hier,en nog niet zo heel lang bezig met taarten maken(maar 2 gemaakt tot nu toe)
maar nou moet ik morgen dus 1 af hebben,en wilde gisteren het plaatje puzzelen,maar de marsepein kleeft vast aan het plaatje,wat mij dus mateloos irriteert!
is daar wat aan te doen? heb al geprobeerd uit te rollen met poedersuiker,maar ook dat werkt kennelijk niet
t stomme is dat ik het de vorige keer ook had,met de witte kleurstof?
maargoed ik zit nu dus in de stress of ik t allemaal wel haal haha,kom maar op met die tips;)

2

Re: help,plaatje plakt!

Het plaatje heb je nu niet een plastick hoesje zitten??

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

jawel, maar de rest(de losse onderdelen dus) heb ik uitgeknipt,en die leg ik op het marsepein en snij eromheen
maar daarna zit het plaatje dus vastgeplakt haha,of doe ik het nou helemaal verkeerd?
bedoeling is om de uitgesneden onderdelen dus op het plastic hoesje over te hevelen

4

Ik snij ze indd ook zo uit maar hou het stukje papier niet al te vast. Waarschijnlijk doe je dat onbewust wel en blijft het indd plakken aan je marsepein. Dit had ik eerder ook. Nu leg ik het plaatje erop, snij eromheen zonder te hard op het papiertje te drukken.

En daarna indd op het hoesje neerleggen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

dank je wel! ik ga nog een poging wagen zometeen:)

6

anders je marsepein met een heel klein beetje crisco inwrijven?
Helpt bij wel!

7

sandra m schreef:

anders je marsepein met een heel klein beetje crisco inwrijven?
Helpt bij wel!

of je uitgeknipte plaatje een beetje invetten aan de onderkant, kan ook....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

oh super,onthou deze tips eventjes;)
het plaatje is inmiddels zo goed als af gelukkig,maar de details(oogje) dat moet nog
maar wat een priegelwerkje joh,daar mag je haast wel een pincet bij gebruiken haha
zo mooi als jullie werkjes zal hij vast niet zijn,maar ik hoop binnenkort ook mooie dingen te laten zien hier
dank je wel !

9

Ik had daar ook altijd last van. Ik smeer het papier nu iets in met crisco. Werkt prima.

Groetjes, Elly