1

Onderwerp: Botercreme met koffiesmaak

Ik lees hier en daar dat je in de botercrememix het water kan vervangen door champagne, maar nu vraag ik me af, kan je dat ook vervangen door koffie? (espresso?) ik wil voor vaderdag een taart maken voor m'n schoonvader. die is gek van koffie dus dacht, miss kan ik dat wel vervangen door koffie of iets anders? (ammaretto of koffielikeur bijvoorbeeld??)

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Botercreme met koffiesmaak

Ja hoor dat kan prima, wel sterke koffie nemen!
Je kan ook een deel koffie en een deel likeur nemen (als de smaken bij elkaar passen).

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

wat nog makkelijker is, is poeder van zo'n zakje oplosespressokoffie erbij doen, heel lekker! dan heb je ook geen extra vloeistof die je botercreme te slap maakt

4

Ik maak heel vaak koffie-kaneelcreme, heerlijk! Die maak ik dan van mix. Ik los een zakje espressopoeder op in heet water en vul het aan tot de hoeveelheid water die door de mix moet. Daarna doe ik er twee  a drie theelepels kaneel bij. Dan de rest van de aanwijzingen op de verpakking volgen.

Ook tiramisucreme is lekker: de espresso aanvullen met amaretto tot de vereiste hoeveelheid vocht.

Veel plezier met maken en succes!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Of de helft Amaretto en de rest water met mix is ook schandalig lekker, vooral in een chocobiscuit!

6

Bedankt voor jullie antwoorden. Amaretto zat ik ook al aan te denken maar 't is een taartje voor m'n schoonvader en die houdt er niet van... Je kan dus het water met eigenlijk alles vervangen.. ik ga gewoon wat experimenteren

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

7

Jozien schreef:

Ik maak heel vaak koffie-kaneelcreme, heerlijk! Die maak ik dan van mix. Ik los een zakje espressopoeder op in heet water en vul het aan tot de hoeveelheid water die door de mix moet. Daarna doe ik er twee  a drie theelepels kaneel bij. Dan de rest van de aanwijzingen op de verpakking volgen.

Ook tiramisucreme is lekker: de espresso aanvullen met amaretto tot de vereiste hoeveelheid vocht.

Veel plezier met maken en succes!

klinkt erg lekker!

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken