1

Onderwerp: Spoed vraag!! zwetende taart bekleden

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit en ben zo onzeker nog op dat gebied dat ik toch maar de vraag even stel

Ik moet vanavond nog een taart afhebben en die heb ik vanmiddag uit de vriezer gehaald eerst zo laten staan en daarna toch maar weer de koelkast ingedaan op de laagste stand en nu staat hij er weer uit met een ventilator erop al bijna 1,5 uur want hij is nog zo nat en moet hem nog bekleden...krijg het aardig benauwd zal ik jullie zeggen.
Voor degene die nog wakker is "kan ik hem nog wel bekleden nu?
Ik zal wel moeten want hij moet morgen om 7 uur de deur uit maar durf het nog niet aan ben bang dat de fondant wegsmelt je ziet gewoon druppeltjes erop nu.

Het is een kussentaart die moest je eerst invriezen en daarna in model snijden doe dit dus nooit meer wat een ramp!
Hij lijkt me ook helemaal niet lekker meer als hij zo nat is als zou dat van binnen ook zo nat zijn allemaal?
Wie heeft hier ervaring mee???

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

2

Re: Spoed vraag!! zwetende taart bekleden

dit heb ik laatst ook gehad en ik heb hem gewoon nog bekleed en niet meer in de ijskast gezet en het is nog geod gekomen met mijn taartje....het word vanzelf beter ...die druppeltjes...rustig blijven en gewoon bekleden komt zekers goed! succes!

3

als ik heb aanraak is de botercreme superzacht zou ik hem dan nog even in de koelkast beter zetten?? dat de botercreme weer wat harder wordt want zo bekleden gaat ook geen succes worden ben ik bang

4

moet eigenlijk niets uitmaken want als je langer een taart bekleed word de botercreme ook weer zachter...
gewoon voorzichtig bekleden..

5

Ik ga het maar proberen pfff zou het vocht er morgen wel uit zijn als hij aangesneden wordt?

6

Ben benieuwd hoe het gegaan is!
Durfde gisteren niet te reageren omdat ik zelf geen goede ervaringen heb met taarten invriezen. Ik hoop dat het allemaal goed is gekomen!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

7

Ben ook heel benieuwd. Ben ook geen fan van invriezen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Ik ook ben ook benieuwd :/

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

9

Nou het is allemaal nog goed gekomen !
Ik had dus de taart toch weer heel even in de koelkast gezet zodat de botercreme weer wat harder werd en bekleed en vanavond gehoord dat de taart heel lekker was dus het vocht is er wel uitgegaan..gelukkig!

10

hee wat jammer, ik had dit onderwerp gemist en lees het nu pas. ik had dat ook wel eens gedaan en het is altijd goed gekomen. ook bijna al mijn bekleedde taarten vries ik in i.v.m. tijdgebrek in het weekend met mijn werk. nog nooit echte problemen gehad met de bekleding. wel zojuist ff zelf gezweet omdat er een beetje een kuil was gekomen in een taart. maar nu die aan het ontdooien is wordt het steeds minder, pfew!
wel lekker als het dan weer positief beoordeeld wordt dan he ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.